رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: غربالگری بینایی کودکان بدو ورود به دبستان در استان خراسان رضوی به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

غربالگری بینایی کودکان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی به صورت رایگان اجرا می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، جواد روحانی در جلسه‌ای که با حضور دلبری معاونت پیشگیری و جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی استان در راستای انعقاد تفاهم‌نامه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با سازمان بهزیستی کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: غربالگری بینایی کودکان بدو ورود به دبستان در استان خراسان رضوی به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی خراسان رضوی بر اهمیت پیشگیری از بروز نابینایی و کم‌بینایی در کودکان و بهره‌گیری از روش‌های غربالگری ساده به‌ویژه در کودکی در پیشگیری از اختلالات بینایی تاکید کرد و گفت: لازم است غربالگری کودکان در سنین بدو ورود به دبستان انجام شود و قدرت بینایی کودکان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در واقع با روش‌های غربالگری کاملا دقیق و سنجیده می‌توان برای پیشگیری از بیماری‌های جدی چشمی بهره گرفت.

روحانی افزود: انجام غربالگری بینایی کودکان بدو ورود به دبستان در مراکز جامع سنجش، آموزش وتوانبخشی ومداخله بهنگام رشدی تربیتی درسطح یک انجام می شود و مداخلات درمانی سطح ۲ و۳  توسط معاونت  پیشگیری از معلولیت هادر بهزیستی صورت می‌گیرد.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی خراسان رضوی آموزش نیروهای انسانی شاغل در مراکز جامع سنجش جهت اجرای مطلوب غربالگری بینایی توسط دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.