رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و افزایش دما در روزهای آخر هفته، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد و شهروندان باید نسبت به پیشگیری از گرمازدگی آگاهی داشته باشند.

افزایش ۲۰درصدی مراجعان گرمازدگی به مراکز درمانی البرز

به گزارش قدس آنلاین، شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، از اعلام آمادگی کلیه مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی این روزهای اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است. 

صیادی به گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان، سالمندان ، افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری مزمن مثل فشار خون، دیابت دارند حتما توصیه های پیشگیری را رعایت کرده و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند

وی تاکید کرد: با مشاهده علایم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد و سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند. 

رییس دانشگاه توصیه کرد آب زیاد مصرف شود و از نوشیدنی‌های کافیین دار مثل چای پرهیز و از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده شود و افرادی که فعالیت های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی ، رانندگان و ... مراقبت های لازم تغذیه‌ای و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.