مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه بقاع متبرکه استان میزبان گردشگران مذهبی هستند، از برگزاری مراسم ویژه قرائت زیارت از بعید (از راه دور) رسول اکرم (ص) در ۹۴ بقعه متبرکه استان خبر داد.

بقاع متبرکه گیلان میزبان گردشگران مذهبی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با تسلیت فرارسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: به مناسبت این ایام مراسم‌ ویژه عزاداری از جمله زیارت حضرت رسول اکرم (ص ) در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برنامه‌ریزی شده‌است.

وی اضافه کرد: در مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص)، دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت زیارت نامه رسول اسلام (ص) عشق و ارادت ویژه خود را به پیامبر مهربانی به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم‌ ویژه دهه آخر صفر در ۱۵۴ بقعه متبرکه و امام زادگان استان اضافه کرد: علاوه بر قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در ۹۴ بقعه متبرکه استان در بقاع شاخص نیز مراسم ویژه شام غریبان امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی اطعام عزاداران، برپایی نماز جماعت و ایستگاه صلواتی در امام زادگان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ مبلغ اعزامی از قم و روحانیان بومی استان در برگزاری برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی و عزاداری‌های دهه آخر صفر مشارکت دارند.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است که همه ساله در ایام سفر و مناسبت‌های متعدد پذیرای گردشگران مشتاق آئین‌های مذهبی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.