مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف به عنوان موثرترین راه برون رفت از شرایط بحران آب، از همکاری و همراهی ویژه سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد در این خصوص خبر داد.

نهادینه‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب با همراهی سازمان‌های فرهنگی در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، حسین اسماعیلیان اظهارکرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مشهد در اقلیم خشک و کم بارش، در کنار تمامی اقدامات در حال انجام، باید همچون نیاکانمان نسبت به شرایط اقلیمی موجود سازگاری شویم و بر این اساس مدیریت و اصلاح الگوی مصرف باید به صورت یک هنجار فرهنگی در جامعه نهادینه شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: در همین راستا همکاری‌های متعددی از سوی شرکت آب و فاضلاب مشهد با سازمان‌های مربوطه انجام شده که با پیگیری‌ها صورت گرفته، منجر به عقد تفاهنامه شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از زبان هنر همواره تاثیر ویژه و مثبت در جریان سازی‌های فرهنگی دارد خاطرنشان کرد: در این خصوص تفاهمنامه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شده و به تبع آن ظرفیت طیف وسیعی از هنرمندان مشهدی و استانی برای انتقال پیام به جامعه فعال شده است.

اسماعیلیان ادامه داد: همچنین در همین راستا و نیز استفاده همه جانبه از جریان رسانه‌ای، تفاهمنامه همکاری با صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به امضا رسید که نقش بی بدیل در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در بین مردم دارد و تا این لحظه برنامه سازی‌ها و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین از عقد تفاهمنامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: از گذشته همکاری‌های بسیاری با آموزش و پرورش انجام می‌شده که حضور گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در مدارس یکی از این اقدامات بوده و البته همچنان ادامه دارد؛ لیکن با امضای تفاهمنامه مذکور سطح همکاری‌ها افزایش یافته به طوریکه حدود ۱۰۰۰ نفر از معلمان ابتدایی شهرستان مشهد در خصوص موضوع آب تحت آموزش آبفای مشهد قرار گرفتند و سامانه تعاملی تهیه شده در دفتر روابط عمومی این شرکت نیز که شامل محتواهای آموزشی و کلیه اطلاعات لازم در زمینه آب است در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه‌های علمیه از دیگر دستگاه‌های فرهنگی است که تاکنون با آبفای مشهد تفاهم‌نامه منعقد کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.