رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی و نیز ارسال اقلام امدادی برای متاثرین از سیل و توفان در لیبی خبر داد.

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان لیبی

پیرحسین کولیوند، با ارسال پیام رسمی‌ به رئیس جمعیت هلال احمر لیبی از آمادگی هلال‌احمر کشورمان برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به سیل‌زدگان شهر درنا و متاثرین از توفان دانیل در این کشور خبر داد. متن کامل نامه رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در ادامه آمده است:‌

« جناب آقای عمر آگودا

رئیس محترم جمعیت هلال احمر  لیبی

جناب آقای رئیس، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مایلم فرصت را غنیمت شمرده و مراتب درود و احترام خود را به جنابعالی و همکاران محترمتان در جمعیت هلال احمر لیبی ابلاغ کنم.

با اندوه فراوان از وقوع طوفان دانیل و جاری شدن سیل شدید در کشور لیبی مطلع شدم که متاسفانه منجر به کشته شدن 150 نفر و مجروح  و مفقود شدن بسیاری از مردم  و همچنین خسارات گسترده‌ به ساختمان‌های عمومی و خصوصی در شهر درنا واقع در 150 مایلی شرق شهر بنغازی شده است.  در این شرایط سخت، از طرف خود و جمعیت هلال احمر ایران به جنابعالی و همکارانتان در جمعیت هلال احمر لیبی تسلیت عرض می‌کنم و آمادگی خود را برای ارسال محموله امدادی بشردوستانه، اقلام امدادی و علاوه براین اعزام تیم‌های درمانی و امدادی به منظور کمک به سیل‌زدگان و همچنین عملیات بشردوستانه در لیبی اعلام می‌کنم.

مراتب همدردی جمعیت هلال احمر ایران را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند ابلاغ می‌کنم و برای جنابعالی، کارکنان و داوطلبان شما بهترین‌ها را در تلاش‌های بشردوستانه به منظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان آرزو دارم.

منتظر پاسخ جنابعالی هستم.

با احترامات فائقه،

پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

جمعیت هلال احمر کشورمان پیش از این آمادگی خود برای کمک به زلزله‌زدگان در مراکش را نیز با ارسال نامه‌ای رسمی به نایب رئیس جمعیت هلال احمر این کشور اعلام کرده بود. همچنین شماره‌ حساب‌هایی برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور نیز اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.