پلیس فرانسه مردی را به دلیل آتش سوزی درب سفارت ایران در پاریس دستگیر کرد.

یک مرد در فرانسه به اتهام آتش زدن سفارت ایران دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دولت پاریس مردی را به دلیل آتش سوزی درب سفارت ایران در پاریس دستگیر کرده است.

یک منبع نزدیک به این پرونده در این ارتباط گفت که مقامات فرانسوی مردی را به دلیل آتش سوزی آخر هفته در سفارت ایران در پاریس دستگیر کرده اند.

این آتش سوزی بامداد روز شنبه توسط گشت پلیس فرانسه در خارج از کنسولگری تائید شد و به ورودی ورودی آن آسیب وارد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مظنون که مردی متولد ۱۹۶۳ در ایران است، روز یکشنبه دستگیر شد و قرار بود روز سه شنبه برای محاکمه سریع در برابر قاضی حاضر شود.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حمله به سفارت محکوم کرد. همچنین «آن کلر لژاندر»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفت پاریس «به شدت» این اقدام را محکوم کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه روز یکشنبه هدف حمله قرار گرفت.

بر اساس اعلام این رسانه، درب پشتی ساختمان سفارت در آتش سوخته و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

این در حالی است که بر اساس کنوانسیون وین، پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه موظف به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما موفق به دفع این حمله نشده اند.

پس از وقوع این حمله، یک سخنگوی سفارت ایران در فرانسه با اشاره به اینکه اوضاع ساختمان کنسول‌گری ایران در پاریس، در پی حمله خصمانه گروهی از عناصر ضدانقلاب تحت کنترل است، گفت: خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است.

رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس اعلام کرد که عوامل حمله بزدلانه عناصر ضد انقلاب به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس تحت تعقیب هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.