دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: با توجه به تحولات و آینده اقتصاد در سطح بین الملل، سواحل مکران می تواند موتور محرک و پیشران توسعه ملی در دهه‌های پیش رو باشد.

حسین دهقان: سواحل مکران می‌تواند موتور محرک توسعه ملی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسین دهقان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی دو فوریت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: امروز بیش از هر چیزی نیازمند هشدار و عمل جهادی و انقلابی هستیم؛ در صورت کوتاهی و عمل مشابه گذشتگان، آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد.

وی توضیح داد: با توجه به تحولات و آینده اقتصاد در سطح بین المال، سواحل مکران می تواند موتور محرک و پیشران توسعه ملی در دهه های پیش رو باشد ضمن اینکه در سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم بحث مکران به عنوان یک پیشران مورد توجه قرار گرفته است.

دهقان با اشاره به تاکیدات رهبری درباره پرداختن به مسائل سواحل و دریا گفت: رهبری در دیدار اخیر خود با مردم استان سیستان و بلوچستان و خراسان کنونی مجددا حل مسائل منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: رهبری گلایه از بی توجهی دولت های گذشته در حل مشکلات و عدم شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت و مزایای سواحل داشته و نسبت به وجود مجلس و دولت انقلابی ابراز امیدواری کردند که عزم خود را برای پاسخ به مطالبات بر زمین مانده رهبری جزم کردند؛ بر این باوریم که توسعه سواحل باعث توسعه پایدار و همه جانبه می شود.

دهقان خاطرنشان کرد: با یک تاخیر تاریخی زمانی مواجه‌ایم؛ محدودیت های زیرساختی در منطقه برای تحقق اهداف وجود دارد لذا به یک سبک حکمرانی جدید نیاز است.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران این کرد: امروز رقبای منطقه با سرعت به دنبال حذف و خنثی سازی ظرفیت‌های کشور از جمله سواحل مکران هستند لذا زمان امری حیاتی است و غفلت می تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی در مسیر توسعه کشور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.