سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد، با افزایش تلفات انسانی و نابودی زیرساخت‌های لیبی بر اثر سیل، ۳۶ هزار نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت: ۳۶ هزار نفر بر اثر سیل در لیبی آواره شدند

به گزارش  قدس انلاین به نقل از فارس، سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل امروز چهارشنبه، در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۶ هزار نفر به دلیل سیل در لیبی آواره شده‌اند.

شعبه این سازمان در لیبی در آماری که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، خبر داد: «حداقل ۳۰۰۰۰ نفر در درنه به دلیل طوفان دانیال و ۳۰۰۰ نفر در البیضاء آواره شدند. ۱۰۰۰ نفر در المخیلی و ۲۰۸۵ نفر همچنان در بنغازی آواره هستند».

این سازمان اعلام کرده است که «تعداد قربانیان هنوز [کاملا] احصاء نشده است». بر اساس برآوردهای سازمان ملل، تعداد قربانیان از روز یکشنبه به ۲۰۰۰ نفر رسیده و ۵۰۰۰ نفر همچنان مفقود هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد: طوفان دانیال آسیب شدیدی به زیرساخت‌ها از جمله شبکه جاده‌ای وارد کرده و شبکه ارتباطی را مختل کرده است.

امروز چهارشنبه «سعدالدین عبدالوکیل» معاون وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» خبر داد، تعداد قربانیان سیلی که برخی از شهرها و شهرستان‌های منطقه شرق لیبی را درنوردیده، از مرز ۶۰۰۰ نفر عبور کرده است (جزئیات بیشتر).

 امروز، چهارشنبه هم منابع خبری محلی اعلام کردند که شهر ویران شده درنه، در شرق لیبی در حال شمارش تلفات انسانی خود است، در حالی که پیش‌بینی می‌شود آمار تلفات باران‌های سیل‌آسا ناشی از طوفان دانیال بیشتر شود.

آثار این حادثه در حالی بزرگ‌تر می‌شود که بعدازظهر روز یکشنبه و پس از طوفان، دو سد تخریب شده و باعث سرازیر شدن آب به داخل شهر شدند؛ این رخداد موجب رفتن منازل و ساختمان‌های شهر به زیر آب شد.

پایان پیام/ص

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.