رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تشریح راهبردها و سرمایه‌گذاری کلان این مرکز بر تدوین، نمایه و دیجیتال‌سازی اسناد با فناوری‌های روز دنیا، اهالی فرهنگ و هنر را به استفاده و بهره‌برداری از این منابع مهم دعوت کرد.

تأکید رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر راه‌اندازی نهضت روایت مردمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس صدا و سیما با حضور در مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به تاریخچه مرکز اسناد انقلاب اسلامی اهداف این مرکز در راستای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و صیانت از هویت تاریخی ملت ایران را تبیین کرد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تشریح سرمایه‌گذاری و هدفگزاری کلان این مرکز بر تدوین، نمایه و دیجیتال‌سازی اسناد با فناوری‌های روز دنیا، اهالی فرهنگ و هنر را به استفاده و بهره‌برداری از این منابع مهم دعوت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های رسانه ملی به منظور تقویت هویت جمعی و حافظه تاریخی ملت ایران بر آمادگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای همکاری‌ گسترده در این زمینه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به تلاش شبکه‌ها و رسانه‌های معاند در تحریف تاریخ، روایت مستند از وقایع تاریخی با استفاده از ابزارهای مختلف هنری برای نسل جوان امروز را ضروری دانست.

در ادامه این دیدار وحید جلیلی قائم‌مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به ظرفیت‌ بالای همکاری بین این دو نهاد تاکید کرد: تاریخ می‌تواند برنامه‌های رسانه ملی را جذاب کند.

جلیلی با توجه به تاکید امام خمینی بر روایت مردمی از تاریخ انقلاب برجسته‌سازی این نوع روایت، حوادث و وقایع نهضت اسلامی و تاریخ مقاومت ملت ایران را ضروری دانست.
وی با اشاره به اهمیت زنجیره تولید تا انتشار پژوهش‌ و داده‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر تبدیل آن به مدل‌های جذاب و مخاطب‌پسند تاکید کرد.

در ادامه این نشست معاونان و مدیران رسانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تشریح زمینه‌های همکاری با یکدیگر پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.