مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۹ شهر این استان شامل زاهدان، زابل، هامون، ایرانشهر، بمپور، بزمان، محمدان، خاش و اسماعیل آباد گازدارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در حال گازرسانی هستند.

۹ شهر سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند هستند

به گزارش قدس آنلاین محمودرضا میرشکاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام شهرهای سیستان و بلوچستان درگیر پروژه گازرسانی شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت زمان ۲.۵ سال آینده خطوط انتقال گاز بین شهری و شبکه‌های شهری گازرسانی در این استان به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً تمام سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب درگیر پروژه گازرسانی است به طوریکه ۵۸ شهر استان یا درگیر اجرای شبکه‌های گازرسانی هستند یا اینکه شبکه گاز آنها تکمیل شده و اشتراک‌پذیری و تکمیل انشعابات آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در شهرهای زهک، نیمروز و هیرمند از توابع منطقه سیستان، کورین و سرجنگل در حوزه زاهدان و میرجاوه، لادیز، ده رئیس، ریگ ملک و تفتان در حوزه خاش پروژه‌های گازرسانی در حال اجراست که بیشتر آنها رو به اتمام یعنی در مرحله تست، تزریق گاز و تحویل هستند.

وی ادامه داد: در خصوص بقیه شهرهای سیستان و بلوچستان هم فاز مطالعاتی به اتمام رسیده و مناقصات آنها برگزار شده یا اینکه پیمانکاران در حال ابلاغ یا تجهیز کارگاه و آغاز هستند. در این حوزه فارس، یزد، گیلان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی استان‌های معینی محسوب می‌شود که زمینه گازرسانی شهرهای استان به ما کمک می‌کنند.

میرشکاری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه گازرسانی روستایی، گفت: بخش عمده روستاهای ۲ شهرستان ایرانشهر و خاش تاکنون گازرسانی شدند.۱۲۷ روستا در محدوده خاش در حال تزریق گاز است و در حوزه سیستان هم مناقصه‌های اجرای روستایی انجام شده و استان یزد به عنوان معین گازرسانی به روستاهای این منطقه را بر عهده دارد.

وی گفت: در حوزه صنایع عمده تاکنون نیروگاه‌های زاهدان، ایرانشهر و بمپور گازدار شده‌اند و به تازگی هم خط ورودی نیروگاه چابهار گازدار شده و در مدت ۲ هفته آینده با آماده شدن خط داخلی نیروگاه، گاز آن نیز متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: شهرک صنعتی زاهدان نیز گازدار شده و در حال حاضر بسیاری از واحدهای مستقر در آن در حال بهره‌برداری از گاز هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.