رئیس‌ کل دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات کشور از گسترش همکاری‌ها و روابط در تمام زمینه‌ها با ترکیه حمایت می‌کند.

دیوان محاسبات از گسترش همکاری‌ با ترکیه حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجابی کرلانقیچ، سفیر جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، سید احمدرضا دستغیب ضمن خیرمقدم به حجابی کرلانقیچ، سفیر جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سوابق و تجربیات علمی و فرهنگی وی در زمینه زبان و ادبیات فارسی گفت: "انتصاب جنابعالی به‌عنوان یک فرد ادیب و فرهیخته به عنوان سفیر جمهوری ترکیه در ایران، روابط فرهنگی و علمی دو کشور را به موازات روابط سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا می‌بخشد".

وی با اشاره به اشتراکات و ظرفیت‌های فراوان موجود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات فی مابین، حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه را کافی ندانست و یادآور شد: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با الهام از فرمایشات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر تقویت روابط با کشورهای دوست و همسایه، از گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری حمایت می‌کند و خوشبختانه دولت‌های دو کشور رویکرد مثبتی نسبت به ارتقای مناسبات و همکاری‌های مشترک دارند که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های همکاری فنی و تخصصی در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم، محیط‌زیست، تقویت زیرساخت‌های کلان شهری و مطالعات دقیق در زمینه پیشگیری از بحران‌های ناشی از زلزله و نیز حسابرسی‌های نوین در دیوان‌های دو کشور نیز بهره برد.

دستغیب، حضور امیرعبداللهیان در رأس دستگاه دیپلماسی کشور و دقت نظر وی نسبت به امور و روابط خارجی مخصوصاً توسعه روابط با کشورهای منطقه را یک فرصت مغتنم برای توسعه روابط در همه زمینه‌های ممکن از جمله با کشور ترکیه دانست و خواستار استفاده حداکثری از این رویکرد مثبت شد.

رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور در ادامه با اشاره به ساختار و عملکرد این نهاد در ایران افزود: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نهاد نظارتی قوی و مستقل در حوزه مالیه عمومی، دارای صلاحیت‌ها و اختیارات گسترده‌ای در حوزه پیگیری و تسهیل همکاری‌های دوجانبه است.

دستغیب همچنین با اشاره به ریاست دیوان محاسبات ایران بر سازمان اکوسای گفت: ما اخیراً میزبان نمایندگان کمیته مالی مجالس عضو مجمع مجالس آسیایی (APA) بودیم و در اواخر مهر ماه سال جاری نیز میزبان بیست و هفتمین نشست هیأت رئیسه اکوسای در تهران خواهیم بود که رئیس‌کل دیوان محاسبات ترکیه نیز به این رویداد دعوت شده است.

در ادامه این دیدار، حجابی کرلانقیچ، سفیر جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، با اظهار خوشوقتی از حضور در دیوان محاسبات ایران، روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و برادرانه خواند و با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی بین دو کشور گفت: دولت ترکیه خواهان گسترش هر چه بیشتر مناسبات دو کشور همسایه بر اساس ظرفیت‌های موجود است و در این میان، حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور باید به سطح مورد انتظار برسد.

وی با قدردانی از مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه در سال گذشته، از ارسال پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس‌کل دیوان محاسبات ایران به همتای ترک خود در این زمینه تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که در لحظات دشوار حادثه مهیب زلزله ترکیه، در کنار مردم کشور ما ایستاد.

سفیر ترکیه با اشاره به سوابق علمی و تجربی خود در زمینه زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های ممکن در طول دوره تصدی خود بر سفارت ترکیه در ایران برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها بهره خواهد برد و توسعه همکاری‌ها و روابط بین دیوان‌های محاسبات دو کشور را نیز با جدیت دنبال خواهد کرد.

سفیر ترکیه در پایان با استقبال از سیاست گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسایه خاطرنشان کرد: گسترش و تعمیق روابط بین ۳ کشور، ایران، ترکیه و عربستان سعودی به‌عنوان کشورهای مهم و تأثیرگذار، به توسعه همکاری‌های منطقه‌ای کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.