مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: طی دو روز گذشته ۵۰۰ واحد خون اهدا شد.

اهدای ۵۰۰ واحد خون توسط زائران و مجاوران حرم رضوی

به گزارش قدس خراسان، سعید اصغریان اظهار کرد: از ابتدای محرم تا انتهای صفر پویش نذر خون را برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب مردم در خراسان رضوی مواجه شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه امروز همزمان با روز پایانی صفر، اختتامیه این پویش برگزار می‌شود، از فعالیت پایگاه انتقال خون در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان آستان قدس رضوی در راستای فرهنگ ایثار و اهدای خون، در حرم مطهر رضوی یک پایگاه داشته باشیم، این پایگاه از روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر (ص) در باب الکاظم (ع) در جوار صحن پیامبر اعظم (ص) فعال شده است.

وی که برای بازدید به پایگاه انتقال خون حرم مطهر در باب الکاظم (ع) آمده بود، افزود: خوشبختانه این پایگاه با استقبال و رضایتمندی زائران و مجاوران همراه بوده و تا ساعت ۱۳ ظهر امروز ادامه دارد.

اصغریان گفت: روز گذشته حدود ۳۶۰ نفر به این پایگاه مراجعه کردند و در مجموع ۳۰۰ واحد خون از طریق زائران و مجاوران اهدا شد؛ روز پنجشنبه هم حدود ۲۵۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۲۰۰ واحد خون اهدا کردند و در مجموع می‌توان گفت در دو روز گذشته ۵۰۰ واحد خون اهدا شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه از هر واحد خون سه فرآورده خونی استخراج می‌شود و می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد خون جان حداقل هزار و ۵۰۰ بیمار را نجات می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.