منابع روسی از دفع حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه در بامداد امروز یکشنبه خبر دادند.

روسیه حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه را دفع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو، گفت: سامانه دفاع هوایی پایتخت روسیه یک پهپاد مهاجم را در مسیر این شهر سرنگون کرده و تاکنون هیچ تلفات یا خساراتی در رابطه با این حادثه گزارش نشده است.

وی در کانال رسمی خود در تلگرام، نوشت: پدافند هوایی در منطقه شهرداری ایسترای مسکو یک حمله پهپادی شبانه به پایتخت روسیه را دفع کرد. بر اساس داده‌های اولیه، هیچ خسارت یا تلفاتی در منطقه‌ای که پهپاد سرنگون شده بر روی زمین افتاده است، وجود ندارد و نیروهای امدادی به محل سقوط این پهپاد اعزام شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز بامداد یکشنبه از انهدام چهار پهپاد بر فراز آسمان کریمه و حومه آن خبر داد.

در بیانیه‌ای که به همین مناسبت از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده، آمده است: از ساعت ۰۱:۴۵ تا ۰۲:۲۰ بامداد امروز یکشنبه به وقت مسکو، تلاش دیگری از سوی رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه متوقف شد.

این بیانیه می‌افزاید: پدافند هوایی منطقه کریمه، ۲ هواپیمای بدون سرنشین بال ثابت اوکراینی را بر فراز این شبه جزیره و ۲ پهپاد مهاجم دیگر اوکراینی را بر فراز سواحل غربی کریمه سرنگون کرده‌اند.

گفتنی است؛ اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در روسیه انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.