معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دعوت هیأت رئیسه مجلس از رئیس جمهور برای معرفی وزیر ورزش و دفاع از برنامه های ایشان گفت: رئیس جمهور عازم نیویورک هستند و روز دوشنبه امکان حضور در صحن مجلس را ندارند.

رئیس‌جمهور به دلیل سفر به نیویورک در جلسه بررسی صلاحیت هاشمی در مجلس حضور نمی‌‎یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه فردای مجلس، گفت: آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به علت سفر به نیویورک در این جلسه حضور نخواهند داشت.

وی افزود: البته الزامی به شرکت رئیس جمهور در جلسه معرفی و بررسی صلاحیت وزرا وجود ندارد ولی به هر حال فرصتی است که رئیس‌جمهور می تواند از آن استفاده کند در گذشته هم موارد متعددی بوده که بدون حضور رؤسای جمهور بررسی صلاحیت وزیر در مجلس انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی شخصیتی شناخته شده برای جامعه بزرگ ورزشی کشور، مدیران و نمایندگان محترم است و امیدواریم با رأی بالای نمایندگان این مسئولین خطیر را عهده‌دار شود.

وی با ذکر ویژگیهای کیومرث هاشمی گفت: ایشان تخصص و تجربه مدیریتی کافی در حوزه ورزش را دارد و با توجه به اینکه در آستانه مسابقات آسیایی هستیم انتظار داریم که وزیر ورزش فعالیت خود را با پشتوانه قوی مجلس آغاز کند.

حسینی با اشاره به جزئیات سفر رئیس جمهور به نیویورک خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سالانه سازمان ملل از اهمیت بسزایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای مذاکره با سران هیئت های حاضر در اجلاس است.

وی در پایان اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر به نیویورک علاوه بر ملاقات با سران کشورها، برنامه‌های فشرده و متنوعی دارد از جمله چندین نشست و مصاحبه خواهد داشت که در این برنامه ها مواضع جمهوری اسلامی پیرامون مباحث مهم منطقه و جهان مطرح خواهد شد و بازتاب وسیعی در رسانه ها و افکار عمومی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.