معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، گفت: برای اول مهر ۸۵ پروژه با ۳۲۶ کلاس درس و حدود ۴۰ هزار مترمربع زیربنا تحویل داده می‌شود، ضمن اینکه برای اول مهر ۳۱۶ مدرسه دولتی نوسازی شده است.

بهره‌برداری از ۸۵ پروژه آموزشی در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان امروز یکشنبه (۲۶ شهریورماه) در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به توزیع کتاب‌های درسی در استان افزود: کار توزیع کتب درسی در شهرستان‌ها و مناطق ۷۰ درصد و در مدارس ۵۷ درصد انجام شده است و در این زمینه رتبه ۹ کشور را داریم.

سالاروندیان از نوسازی ۳۱۶ مدرسه دولتی برای اول مهرماه خبر داد و بیان کرد: ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس در قالب ۳ هزار و ۶۲ مدرسه در سال تحصیلی جاری در سطح استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته وی، تاکنون نام نویسی ۹۷ درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در مدارس قطعی شده و دانش‌آموزان در این هفته تعیین تکلیف می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

سالاروندیان با بیان اینکه آیین بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر خواهد بود، گفت: جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور و جشن غنچه‌ها ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود و مدارس مجری برای آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان‌ها تعیین شده اند.

گلبهار خسروی سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه اظهار کرد:  براساس سهمیه ابلاغی نهضت سوادآموزی امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از بیسوادان و کم سوادان استان تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و ۴ هزار نفر در دوره تحکیم خواهد بود، ضمن اینکه با توجه به آغاز کلاس گذاری ما از شهریور ماه درخواست می شود این موضوع در صدر کار شورای پشتیبانی سوادآموزی باشد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان بی سواد هستند.

وی در پایان عنوان کرد:بر اساس قانون ۲۰ درصد افراد بالای ۴۹ سال در هر شهرستان می‌توانند در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کنند و اولویت آموزش و پرورش استان افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.