عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با آزادسازی 6 میلیارد دلار دارایی‌های ارزی ایران و واریز به حساب 6 بانک ایرانی در قطر، در کنار ادامه تثبیت ارزی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد توجیه پیدا می‌کند و می‌توان به تدریج رونق تولید را در اقتصاد دید.

تداوم تثبیت ارزی و رونق تولید با ‌واریز ۶ میلیارد دلار به حساب‌ ارزی ایران‌

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار داشت: انتقال دارایی‌های ارزی ایران به حساب‌های ما در قطر موجب تثبیت در بازار ارز کشور خواهد شد.

وی افزود: هرچند دولت آقای روحانی، بخشی از این دارایی‌های بلوکه شده را پیش‌خور کرده است، اما با این وجود، آزادسازی این دارایی‌ها ثبات در بازار ارز را به دنبال خواهد داشت زیرا این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بعد از تلاطمات ارزی در سال گذشته، چندین ماه است که این بازار روی آرامش را به خود دیده است و ما شاهد یک آرامش نسبی در بازار ارز هستیم، ‌بی‌گمان آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی موجب آرامش و ثبات بیش از پیش در بازار ارز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی دارایی‌های ارزی‌ می‌تواند آغازی بر توسعه فعالیت‌های تولیدی و رونق اقتصادی باشد، ‌افزود: ثبات و آرامش در بازار ارز، ثبات در سایر بازارها از جمله مسکن و خودرو و طلا را نیز به دنبال خواهد داشت و در این شرایط است که سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد توجیه پیدا می‌کند و می‌توان به تدریج رونق تولید را در اقتصاد دید.

بنابراین گزارش معادل 6 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پس از تبدیل از وون (واحد پول کره) به یورو، در حال واریز به حساب 6 بانک ایرانی در قطر است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.