۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 916249

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۷ شهریور) با ۲ هزار و ۳۰۰ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار واحدی ایستاد.

افت ۲ هزار واحدی بورس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۸۰۴ واحد رشد به ۷۲۳ هزار و ۹۸۳ واحد و شاخص قیمت با ۴۵۶ واحد رشد به ۴۱۱ هزار و ۳۸۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال معامله شد.

گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۸۳ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۷۹ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۷۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با۱۱۴ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

بانک ملت (وبملت) با ۴۵۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۲۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۱۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با با ۲۵۷ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۲۵۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۶۷ واحد کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع مادیران (مادیرا) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، ایران خودرو دیزل (خاور) و صنعتی مینو (غصینو) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.