دو فروند هواپیمای آمریکا حین یک مسابقه در ایالت نوادا باهم برخورد کردند و ۲ خلبان آن جان خود را از دست دادند.

برخورد هواپیماهای آمریکایی باهم دیگر و کشته شدن ۲ خلبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مقامات بخش هوانوردی آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از برخورد ۲ فروند هواپیما باهمدیگر و کشته شدن دو خلبان این دو هواپیما خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشتدپرس» دو خلبان این هواپیماها هنگام فرود در یک مسابقه هوایی در «رینو» واقع در «نوادا»  باهم برخورد کرده و کشته شدند.  

برخورد هواپیماهای آمریکایی باهم دیگر و کشته شدن ۲ خلبان

مقامات هوایی آمریکا گفتند که این هواپیماها در پایان مسابقه «تی-۶» باهم برخورد کردند. مقامات آمریکایی به نوع این هواپیماها  اشاره‌ای نکرده‌اند. اداره هوانوردی آمریکا از تلاش برای پی بردن به علت این سانحه هوایی خبر داده است. گفته می شود که دو خلبان جان باخته از جمله خلبانان زبده آمریکا بودند.

در یک حادثه دیگر، مفقود شدن «اف-۳۵» پرهزینه‌ترین جنگنده آمریکایی در ایالت «کارولینای جنوبی» و درخواست کمک ارتش از مردم برای یافتن آن خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای غربی به نقل از مقام‌های ارتش آمریکا خبر دادند، که «اف-۳۵ لایتنینگ ۲» که یک جنگنده چند منظوره، تک سرنشین و رادارگریز است، در ایالت کارولینای جنوبی مفقود شده و تلاش‌ها برای یافتن آن ادامه دارد.

گفته شده که خلبان این جنگنده روز یکشنبه بعد از بروز مشکل حین پرواز بر فراز چارلستون، برای نجات خود ایجکت کرد. به گفته مقام‌های ارتش، خلبان توانسته ساعت ۱۴ به چارلستون شمالی برود و خود را به یک بیمارستان محلی برساند. مقام‌های ارتش آمریکا هنوز اطلاعاتی درباره نام و هویت خلبان اف-۳۵ منتشر نکردند و بر ادامه تلاش‌ها برای یافتن این جنگنده تاکید کردند.

«هیثر استانتون» یکی از مقام‌های ارشد پایگاه نیروی هوایی چارلستون اعلام کرد، با توجه به مسیر پروازی این جنگنده، تمرکز تلاش‌ها برای یافتن آن روی مناطق مجاور دریاچه «مولتری» و «ماریون» است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.