۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 916813

منابع خبری از جو ناآرام در پایتخت ارمنستان پس از فراخوان احزاب مخالف در اعتراض به شکست «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور در حل مناقشه قره باغ کوهستانی خبر دادند.

تظاهرات مردم ارمنستان در ایروان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری شبانگاه سه شنبه از فرخوان احزاب مخالف دولت ارمنستان علیه دولت این کشور و جو ناآرام در پایتخت همزمان با ادامه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی خبر دادند. 

به گزارش منابع خبری، وضعیت در «میدان جمهوری» شهر «ایروان» پایتخت ارمنستان ناآرام است و مردم مقابل دفتر نخست وزیری این کشور تجمع کرده‌اند. نیروهای امنیتی نیز در حال پراکنده کردن مردم هستند. این تجمع در حمایت از ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی صورت گرفته است. «آندرانیک تونیان» یکی از سران احزاب مخالف خواستار سرنگونی دولت شد و  بین معترضان و پلیس درگیری رخ داده است. 

خبرگزاری «نیوز آرمنبا» نیز گزارش کرد، شهروندان ایروان در اعتراض به تجاوز جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی در مقابل سفارت روسیه در ایروان تظاهرات کردند و از روسیه خواستند اقدامات نسل کشی جمهوری آذربایجان علیه مردم  قره باغ  را متوقف کند.معترضان پرچم بزرگ قره باغ  کوهستانی را  مقابل سفارت روسیه به اهتزاز درآوردند.

این منبع خبری در گزارش  دیگری اعلام کرد که وضعیت مقابل ساختمان نخست وزیری نا آرام است  و بین پلیس و معترضانی که خواستار استعفای نیکول پاشینیان به دلیل شکست وی در حل مناقشه قره باغ کوهستانی هستند، درگیری صورت می‌گیرد.

«آندرانیک تونیان» رئیس حزب مخالف «مادر ارمنستان» از شهروندان خواسته تسلیم نشوند و با تلاش مشترک و سازماندهی شده به اهداف خود برسند.

او گفت: «هدف ما تحقق تغییر قدرت است. روند تغییر قدرت باید با نقشه راهی که در نظر داریم شروع شود.»

شهروندان ارمنستانی خواستار اقدامات فوری دولت برای محفاظت از ساکنان قره باغ کوهستانی هستند.برخی منابع خبری دیگر گزارش کردند که مردم  خواستار استعفای دولت پاشینیان شده‌اند.

این در حالی است که همزمان با شروع عملیات نظامی جدید جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که قصد ندارد هیچ گونه فعالیت نظامی علیه جمهوری آذربایجان انجام دهد.

پاشینیان گفت:«ارمنستان در فعالیت‌ نظامی شرکت نمی‌کند و من می‌خواهم یک بار دیگر یادآوری کنم که جمهوری ارمنستان در قره باغ نیروی نظامی ندارد.»

منابع خبری همچنین از شروع دور دوم حملات نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی نشین قره باغ کوهستانی و تلفات دو طرف خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ‌آژیرهای حملات هوایی در «استپانکرات» (خانکندی) دوباره فعال شده است. وزارت بهداشت قره باغ کوهستانی از ۸۰ زخمی و پنج کشته در ادامه عملیات جمهوری آذربایجان خبر داده است.

مقامات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان در «شوشا» یک غیرنظامی کشته شده است.

جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده‌ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است

دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرده به شرطی آماده دیدار با مقامات قره باغ کوهستانی است که آن‌ها سلاح را زمین گذاشنه و پرچم سفید برافراشته کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.