۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 916886

دیوید تیلور سه روز بعد از قهرمانی جهان یک پاداش خاص از آمریکایی‌ها گرفت.

عرق تیلور خشک نشده پاداش قهرمانی جهان گرفت!

به گزارش قدس آنلاین، دیوید تیلور دارنده مدال طلای المپیک در جریان رقابت‌های بلگراد، سومین عنوان قهرمانی کشتی جهان خود را با شکست دادن رقیب سنتی‌اش یعنی حسن یزدانی از ایران به دست آورد.

اوج شش دقیقه فینال وزن 86 کیلوگرم آزاد، جایی بود که تیلور برتری 9-3 خود را حفظ کرد و در ادامه و در حالیکه تنها 2.6 ثانیه به پایان زمان کشتی باقی مانده بود، او حرکتی قاطعانه انجام داد و یزدانی را ضربه فنی کرد و پیروزی بی‌حرف و حدیث خود را رقم زد.

اما بیایید کمی بیشتر تیلور را بشناسیم. دیوید موریس تیلور یک کشتی گیر برجسته آمریکایی در رشته آزاد است که در وزن 86 کیلوگرم رقابت می‌کند. اوج موفقیت او در سال 2021 با کسب مدال طلای المپیک و پیروزی بر حسن یزدانی، قهرمان المپیک و جهان، بود. این شاهکار در ادامه عملکرد چشمگیر او در مسابقات قهرمانی جهانی 2018 بود، جایی که او آنجا هم عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد.

چالش تیلور در کشتی آزاد در آوریل 2010 با کسب عنوان ملی دانشگاه ایالات متحده آغاز شد. در سال 2012، او در مسابقات تیمی المپیک ایالات متحده شرکت کرد و آنجا هم‌ عملکرد تمجیدبرانگیزی داشت.

در مسابقات جهانی 2021 تیلور به عنوان نایب قهرمانی رسید و در رویارویی مجدد با یزدانی به سختی مقام اول را از دست داد. با این حال، او در مسابقات جهانی 2022 جبران کرد و انتقام باخت قبلی خود را از یزدانی گرفت و عنوان قهرمانی جهان را دوباره به دست آورد.

تیلور پس از کسب امتیاز مدال طلای المپیک، این امتیاز را به دست آورد که به طور خودکار نماینده ایالات متحده در مسابقات قهرمانی جهانی 2021 باشد و نیاز به رقابت های انتخابی نداشت.

مدال طلای تیلور به آمریکا کمک کرد پنجمین قهرمانی تیمی خود در کشتی آزاد قهرمانی جهان را کسب کند.  این طلا وقتی برای تیلور شیرین تر شد که او توانست به عنوان ورزشکار هفته آمریکا انتخاب شود تا هنوز عرقش خشک نشده اولین پاداش طلایش را بگیرد. همچنین آمریکا برای اولین بار در تاریخ توانست از عنوان قهرمانی خود در کشتی آزاد قهرمانی جهان دفاع کند.

تیلور علاوه بر توانایی‌هایش در کشتی، با آدیداس نیز همکاری دارد. در سال 2015، آنها به طور مشترک خطی از تجهیزات کشتی به نام "M2" را رراه اندازی کردند که به نام مستعار کالج تیلور (مرد جادویی) اشاره می کند. این نام پس از یک مسابقه دانشگاهی به تیلور اعطا شد که در آن او یک موقعیت چالش برانگیز را به نفع خود تبدیل کرد. خط M2 در ابتدا شامل کفش های کشتی بود اما از آن زمان به بعد گسترش یافت و شامل لباس ها، پوسترها و رویدادهایی شد که توسط این کمپانی حمایت می شود.

حالا برنامه تیلور کسب مدال طلا در المپیک پاریس است و طبعا همه انتظار دارند نبرد جدیدی بین او و حسن یزدانی در قلب اروپا شکل بگیرد، جایی که او پیش از این ستاره کشتی ایران را در توکیو شکست داده است. او با وجود اینکه از رقیب خود تقریبا پنج سال بزرگ‌تر است اما در کشتی‌هایش هیچ اثری از خستگی یا از نفس افتادن ندارد و به نظر نمی‌رسد قصد داشته باشد میدان را به نفع کسی ترک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.