فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی و دستگیری جوانی که با دسترسی به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه‌ اجتماعی قصد بدنام کردن وی را داشت، خبر داد.

بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان ایرانشهری

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مهدی رشنودی اظهار داشت: شهروند ایرانشهری با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان مراجعه و مدعی بود فردی با انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی ، قصد بدنام کردن من و خانواده‌ام را دارد، که رسیدگی به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه، سرانجام متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در یکی از محلات ایرانشهر دستگیر کردند.

وی افزود: وی در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ که پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان پلیس فتا  به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را اختلاف قبلی با شاکی بیان کرد .

سرهنگ رشنودی ادامه داد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.