سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.

​​​​​​​دیدار لاوروف و گروسی و گفت وگو درباره وضعیت امنیتی نیروگاه اتمی زاپروژیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت دیدار لاوروف و گروسی، اعلام کرد: مسکو به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) برای مهار تهدیدات رژیم کی‌یف علیه نیروگاه اتمی زاپروژیا ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: لاوروف و گروسی در این دیدار درباره حوزه‌های کلیدی کار آژانس تبادل نظر کردند.

این بیانیه با اشاره به اینکه در دیدار لاوروف و گروسی، موضوع امنیت در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نیز به تفصیل مورد بحث قرار گرفت، آمده است: مسکو بر تعهد خود برای همکاری بیشتر با آژانس با هدف کاهش تهدیدات تاکید کرد.

گفتنی است؛ نیروگاه اتمی زاپروژیا واقع در شهر انرگدار (Energodar) دارای ظرفیتی در حدود ۶ گیگاوات و بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا است که از اواخر فوریه ۲۰۲۲ تحت کنترل نیروهای روسیه قرار گرفته و از آن زمان تا به حال واحدهای ارتش اوکراین به طور دوره‌ای مناطق مسکونی در شهر انرگدار و حتی محل استقرار نیروگاه اتمی زاپروژیا را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین و سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) گلوله‌باران کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.