سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تعداد شهدای غریب استان با شناسایی چهار شهید جدید به ۹ نفر افزایش یافت.

تعداد شهدای غریب زنجان به ۹ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس انلاین، عباس برزگر افزود: شهید غریب به شهدایی اطلاق می شود که حین اسارت مظلومانه و غریبانه در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اضافه کرد: استان زنجان پنج شهید غریب به نام های "عباس عسگربندلو، درویش زنگنه، غلامرضا کرد، فرامرز افشاری و آیت‌اله بیگدلی" دارد.

برزگر گفت: اخیرا چهار شهید منتسب به زنجان به نام‌های "ابراهیم ناجار، علیرضا دوستی، واحد علی‌خو(نریمانی) و فرهاد محمدی" به این تعداد اضافه شده اند.

وی افزود: این افراد باید شناسایی و در صورت تایید هویت زنجانی بودن آنها به این آمار اضافه شوند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به کنگره ملی شهدای غریب و تشکیل ستاد استانی آن در زنجان، افزود: دبیران این ستاد استانی از خود آزادگان سرافراز انتخاب و معارفه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر ستاد استانی ۲۱ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که برگزاری یادواره شهدای غریب با عنوان «کوی نیکنامان» آخرین برنامه کنگره در استان‌هاست.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ستادهای استانی ۱۰ ماه فرصت دارند تا برنامه‌های اجرایی خود را متناسب با اقتضائات و تعداد شهدا عملیاتی کنند، یادآور شد: اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای غریب تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.