کرمانشاه- معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این معاونت در تمام شبانه روز در حال فعالیت است، گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه جمع آوری می‌شود.

جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر برومند نامداری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شب‌های گذشته به همراه جمعی از اصحاب رسانه بازدیدی از روند جمع آوری زباله و پسماند و رفت و روب شهری صورت گرفت تا بتوانیم تصویری از خدمات پاکبانان را به تصویر بکشیم.

وی افزود: سازمان آتش نشانی، پسماند، آرامستان، میوه و تره و بار و سازمان زیباسازی شهری در زیرمجموعه معاونت خدمات شهری قرار دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شهر کرمانشاه دارای هشت منطقه شهری است که کار جمع آوری زباله و تمیزی شهر در سه شیفت کاری انجام می‌گیرد.

نامداری بیان کرد: سازمان پسماند شهرداری کرمانشاه دارای ۴۰ دستگاه ماشین آلات جمع آوری زباله است که عمر آنها بالای ۳۰ سال بوده و فرسوده هستند و از محل اعتبارات اربعین امسال هشت دستگاه ماشین جمع آوری زباله خریداری شده که تا پایان مهر ماه به شهرداری کرمانشاه تحویل می‌شود.

وی با اشاره به حجم زیاد کاری سازمان پسماند شهرداری کرمانشاه، ادامه داد: در شهر کرمانشاه روزانه ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود که سرانه هر فرد حدوداً ۷۰۰ الی ۷۵۰ گرم است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به ضرورت همکاری مردم در بحث جمع آوری زباله و پسماند، گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند توسط مردم انجام شود آن است که زباله خود را در ساعت مشخص در مخازن قرار دهند زیرا حجم زباله‌های شهری بسیار زیاد بوده و نمی‌توان در تمام ساعات شبانه روز نسبت به تخلیه مخازن با توجه به تعداد ماشین آلات و نیروی انسانی اقدام کرد.

نامداری خاطر نشان کرد: شهرداری کرمانشاه حدود ۶۰۰ پاکبان دارد که وظیفه رفت و روب معابر شهری را برعهده دارند اما خدمات شهری کرمانشاه با کمبود ۶۰۰ نیروی پاکبان مواجه است.

وی با اشاره به مشکل زباله گردها، بیان کرد: زباله گرد نسبت به تخلیه مخازن و آسیب به آنها اقدام می‌کنند که ماهانه خسارت ۷۰۰ میلیون تومانی به شهر کرمانشاه وارد می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ۲ دستگاه ماشین حمل زباله امسال خریداری شده، گفت: زباله‌های شهری از مناطق هشت گانه پس از جمع آوری به سکوی میانی مقابل میدان شهدا منتقل و سپس با این ماشین آلات به مخازن اصلی در روستای عمه منتقل می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.