استاندار تهران در دومین جشن برداشت پسته اخترآباد گفت: پسته اخترآباد قابلیت رقابت‌پذیری در بازار را دارد و می‌تواند به برند جهانی تبدیل شود.

فخاری: پسته اخترآباد قابلیت جهانی شدن دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، دومین جشن برداشت پسته اخترآباد صفادشت با حضور استاندار تهران، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان ملارد و جمعی از مسؤولان شهرستانی و کشاورزان امروز برگزار شد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در این مراسم اظهار کرد: موفقیت اخترآباد در کشت و تولید نشانه عزم و اراده مردم است و وقتی همچین فضایی در این نقطه از شهرستان فراهم می‌شود امید آفرین است و ظرفیت جدیدی در کشت و تولید پسته کشور فراهم کرده است.

وی گفت: کیفیت پسته اخترآباد به لحاظ موقعیت جغرافیایی، زمین و آب قابل توجه است و انواع و اقسام پسته در این منطقه کشت می‌شود و اگر بتوانیم سرمایه‌گذاری لازم را انجام داده و آب مورد نیاز را تامین کنیم، می‌توانیم سطح زیر کشت را افزایش دهیم. 

استاندار تهران ادامه داد: پسته اخترآباد قابلیت رقابت‌پذیری در بازار را دارد و این محصول می‌تواند به برند جهانی تبدیل شود و استانداردسازی در این محصول مورد نیاز است.

فخاری عنوان کرد: به مسؤولان توصیه می‌شود برای آینده اخترآباد و تامین آب کشاورزی و استفاده از آبیاری قطره‌ای و اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی کنند و می‌توان با تشکیل تعاونی مرکزی و عضویت پسته کاران دست واسطه‌ها و دلالان را کاهش داد و سود بیشتری به‌دست آورده و میزان رضایت مصرف کننده و کشاورزان نیز افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.