نخست وزیر قطر تاکید کرد که موضع این کشور درباره رئیس جمهور سوریه تغییر نکرده است.

نخست وزیر قطر: موضع ما درباره بشار اسد تغییر نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت: زمانی که تصمیم گرفته شد که سوریه به اتحادیه عرب بازگردد ما موضع خود را در این باره به وضوح اعلام کردیم. موضع ما هیچ تغییری نکرده است. ما همچنان معتقدیم که هنوز سوریه آمادگی بازگشت به اتحادیه عرب را ندارد. ما نمی‌خواهیم توافق درباره این تصمیم را نقض کنیم و تلاش می‌کنیم تا موضع خود را توضیح دهیم. کشورهای عربی دیگر نیز موضع متفاوتی با ما دارند. ما نخواستیم در همان جلسه به این تصمیم اتحادیه عرب اعتراض کنیم.

وی گفت: با این حال ما تاکید می‌کنیم که عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و سوریه تصمیم هر کشوری به صورت جداگانه است. ما همان موضع قبلی را داریم و امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل این موضع را اعلام کرد. ما نمی‌توانیم ادامه رنج و مشکلات ملت سوریه را شاهد باشیم و در همان حال به عادی سازی روابط با دولت این کشور بپردازیم.

نخست وزیر قطر گفت: تنها راه برای حل این مسئله رسیدن به یک راهکار سیاسی بر اساس راه حل‌های جامعه بین المللی است. قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بر راهکار سیاسی مبتنی است. ما نمی‌توانیم به فردی پاداش بدهیم که راهکارهای شورای امنیت را اجرا نکرده است.

کشورهای عضو اتحادیه عرب ماه مه گذشته با بازگشت سوریه به این اتحادیه بعد از ۱۲ سال موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.