همزمان با نخستین روز سال تحصیلی جدید، زنگ «مهر و ایثار و شهادت» در هنرستان فاطمه الزهرا(س) مشهد با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور نواخته شد.

زنگ «مهر و ایثار و شهادت» با حضور معاون رئیس جمهور در مشهد نواخته شد

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و شهادت در هنرستان فاطمه زهرا (س) مشهد توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور به صدا درآمد. 

سیدمحمد حسینی در این مراسم عنوان کرد: توجه به اخلاق و معنویت در کنار آموزش و تحصیل و مهم‌تر از آن کسب سواد رسانه‌ای برای نسل جدید بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: در حوادث پاییز سال گذشته کشور شاهد وقوع جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران اسلامی بودیم به طوری که ظرف ۴۶ روز پنج رسانه اقدام به انتشار سه هزار و ۸۰۰ دروغ علیه کشور ما کردند. 

معاون رییس جمهور با اشاره به ضرورت کسب سواد رسانه‌ای تاکید کرد: لازم است که در کنار مسائل علمی و آموختن دانش، حتما به کسب بینش سیاسی برای ارتقای توان تحلیلی خود بپردازیم و این برای دانش آموزان و نسل جوان ما ضرورت دارد تا تحت تاثیر شایعات و دروغ ها قرار نگیرند. 

مدرسه قوی، ایران قوی

حسینی به شعار "مدرسه قوی، ایران قوی" که برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ تعیین شده است اشاره کرد و گفت: این شعار در اصل حقیقتی برای بیان جایگاه مدرسه در پیشرفت و توسعه کشور است و این حقیقت را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم که با دم گرم معلمان، دانش آموزان وارد عرصه دفاع از کشور و جمهوری اسلامی شدند که اگر این فداکاری‌ها، ایثار، گذشت، رشادت، شجاعت و شهادت طلبی‌ها نبود امروز ما یک ملت خوار و ذلیل بودیم و همچون دوران قاجار و پهلوی، دشمنان بخشی از کشور را جدا می‌کردند. 
 
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی ۳۶ هزار دانش آموز از میان دهها هزار دانش آموز به جبهه رفته، شهید شدند بنابراین اکنون مسئولیت خطیری بر عهده تک تک دانش آموزان برای حفظ داشته‌ها و ارزش‌های انقلاب قرار دارد. 
 
معاون رییس جمهور با تایید برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها در کشور عنوان کرد: ما در کشور خانواده‌هایی را داریم که بیش از ۶ و تا ۹ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و به هیچ وجه نباید دوران جنگ تحمیلی را اندک شمرد. 
 
وی با بیان اینکه مسئولیت شما دانش آموزان در حوزه علم و دانش بسیار سنگین است، افزود: ما برای در اهتزاز ماندن پرچم ایران اسلامی باید تلاش کنیم و حال که در شرایط تحریم و فشار هستیم باید بر توانمندی‌های خود بیفزاییم. 
 
حسینی به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اشاره کرد و گفت: اکنون جوانان ما در قالب هشت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور با حمایت دولت از ایده‌های نو وخلاقانه تلاش دارند تا نیازهای کشور و ملت را بر طرف کنند. 
 
معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: دیدار سالانه رهبر انقلاب با معلمان به دلیل اهمیت جایگاه و نقش معلمان است و باید همه ما بدانیم که هرچه قدرتمندتر و توانمندتر باشیم هیچ قدرتی به خودش اجازه تهدید ما را نمی‌دهد. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود رژه روز گذشته نیروهای نظامی را نشان دهنده سطح قدرت ایران دانست و افزود: اکنون ایران اسلامی این میزان از عزت را در دنیا دارد که رییس جمهور ایران با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل، محکم و قدرتمند نظام سلطه و غرب را محکوم کرده و به چالش می کشد. 
 
وی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه نسل قبل از شما زحمات خود را کشیده‌اند و اکنون نیز بخشی از همان تلاشگران و مدافعان کشور در خدمت مردم برای اعتلای کشور هستند، بیان کرد: تاکید دولت بر مهارت آموزی است چراکه امروز کشور ما در عرصه صنعت نیازمند نیروی ماهر برای تحقق پیشرفت کشور است. 
 
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تا کنون سه هزار و ۲۵۹ کلاس جدید در استان خراسان رضوی ساخته شده است، افزود: در یکسال اخیر نیز هزار و ۱۰۰ کلاس جدید با کمک خیران و حمایت دولت احداث شده است و علاوه بر آن قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال و خیران پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان تعهد داده‌اند که تلاش خوبی برای رفع چالش‌های مربوط به فضای آموزشی در این استان می‌تواند باشد. 

کمبود فضای آموزشی چالش اصلی آموزش و پرورش 

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم یکی از چالش‌های مهم عرصه آموزش و پرورش را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی از دغدغه‌های جدی استان است که که البته با همت خیران و توجه دولت خدمتگذار در حال مدیریت این مساله هستیم. 
 
یعقوبعلی نظری بیان کرد: امیدواریم با همتی که وجود دارد تا پایان کار دولت سیزدهم بخش جدی عقب ماندگی‌های خراسان رضوی از نظر سرانه فضای آموزشی جبران شود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال آغاز سال تحصیلی با آغاز هفته دفاع مقدس همزمان و متبرک شده است و این همزمانی مسیر حرکت را به خوبی به ما نمایان می کند همانطور که کشور ما در عرصه‌های مختلف موفقیت‌ها و پیروزی‌های بی مثالی را کسب کرده است. 
 
سیدامیر شوشتری عنوان کرد: هنرستان‌ها از مهمترین اهداف برنامه تعلیم و تربیت هستند و افتخار داریم که بیش از ۸۰ درصد هنرآموزان هنرستان‌ها پس از پایان تحصیل شاغل می‌شوند. 
 
وی افزود: هدف وزارت آموزش و پرورش ترغیب دانش آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها است که پیش‌نیاز آن ایجاد و توسعه هنرستان ها با همراهی و مشارکت خیرین در این مسیر است. 

هنرستان‌ها از مهمترین اهداف برنامه تعلیم و تربیت است

شوشتری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: استقلال هر کشور توانمندی و ارزش یک ملت را نمایان می‌کند و استعمار جدید در فکر افراد است و ناامیدی نسبت به پیشرفت و موفقیت است که می‌تواند مانع از رشد و توسعه شود. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد: شما باید در راستای مسلط ساختن فرهنگ اصیل ایران بر جهان گام بردارید و در این مسیر شناخت از فرهنگ و تمدن خودتان پایه موفقیت خواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان سخنرانی خود پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.