«شی جین پینگ»رئیس جمهوری چین در دیدار با «مشعل احمد جابر الصباح» ولیعهد کویت تاکید کرد که کشورش آماده همکاری با کویت است.

چین: آماده تعمیق همکاری با کویت هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،«شی جین پینگ»رئیس جمهوری چین با بیان اینکه کویت دوست دیرینه چین است،افزود: کویت اولین کشوری عربی بود که روابط سیاسی خود را با چین برقرار کرد و همچنین نخستین کشور در منطقه خاورمیانه بود که سند همکاری برای اجرای طرح ابتکاری «یک پهنا-یک راه» با پکن امضا کرد.

شی همکاری های بین دو کشور را ثمر بخش خواند و ابراز امیدواری کرد که این روابط از طریق همکاری مشترک دو کشور در آینده حتی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: چین از حاکمیت و تمامیت ارضی کویت حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهوری چین ضمن اعلام آمادگی چین به پیوند راهبردهای توسعه دو کشور گفت: پکن مایل به گسترش سطح همکاری با کویت در زمینه های سرمایه گذاری، انرژی، زیرساخت، محیط زیست، اقتصاد دیجیتالی، فرهنگ و امنیت و مبارزه با تروریسم است.

شی همچنین آمادگی چین برای تعمیق همکاری با کویت در پلتفرم های چندجانبه به منظور محافظت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه را اعلام کرد.

چین: آماده تعمیق همکاری با کویت هستیم

«مشعل احمد جابر الصباح» ولیعهدکویت هم در این دیدار تاکید کرد که کشورش از همکاری های بین کویت- چین راضی است.

الصباح گفت: کویت بر سیاست چین واحد پایبند است و از مواضع چین در مسائل مربوط به منافع اصلی این کشور، حمایت می کند.

وی ضمن اعلام آمادگی کویت به حمایت از همه کشورها در انتخاب مسیر توسعه خودشان، گفت کشورش مایل است تا همکاری ها با چین در زمینه های مختلف و در منطقه خلیج فارس را تعمیق بخشد.

سران دو کشور پس از دیدار اسناد همکاری بین دو کشور در زمینه های انرژی های بازیافت پذیر، زیرساخت و محیط زیست را امضا کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.