نشست خبری تیم والیبال نیان الکترونیک پیش از شروع رقابت های لیگ برتر والیبال با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیرعامل این باشگاه در مشهد برگزار شد.

چمنیان: رئیس شورای شهر با ما صبحانه خورد؛ گفت پول برای ورزش حرفه‌ای نداریم!/تنهایی کار از پیش نمی‌رود

به گزارش قدس آنلاین، نخستین نشست خبری باشگاه والیبال نیان الکترونیک خراسان رضوی پیش از حضور در لیگ برتر والیبال با حضور مالک این باشگاه و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد تا مدیران این باشگاه از سیاست‌های خود به منظور تیمداری در رقابت های لیگ برتر رونمایی کنند، نکته بحث برانگیز در این نشست غیبت سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک بود که این مساله ابهامات فراوانی را به دنبال داشت اما مدیرعامل باشگاه معتقد بود که این نشست جلسه رونمایی از برند نیان الکترونیک است که دلیلی برای حضور سرمربی تیم والیبال نیان نبود.

مدیرعامل مجموعه نیان الکترونیک در این نشست خبری گفت: سال گذشته در اولین سال حضورمان، عملکرد موفق و خوبی داشتیم و شاید با کمی بدشانسی نتوانستیم راهی مرحله بعدی شویم. امسال، اما تاکید ما بر حضور و استفاده از بازیکنان بومی است و مطمئن هستیم می‌توانیم نتیجه‌ای خوب بگیریم. می‌خواستیم در ورزش باشیم، چون می‌دیدیم که در مشهد، به علت فضای خاصی که دارد، جایی نیست که جوانان جمع شوند و انرژی خود را تخلیه کنند.


وی افزود: اصرار داشتیم که جبار قوچان‌نژاد خودش سرمربی باشد، اما قبول نکرد و حامد صمدی را به ما معرفی کرد. از این روحیه جوان‌گرایی قوچان‌نژاد استقبال کردم و خوشم آمد، امسال تصمیمی بر تیم داری نداشتیم، هیچکدام از ارگان‌هایی که به ما قول کمک داده بودند، همراه ما نبودند، اما با حضور تاج فیروز تحولی در فضای ورزش حس کردیم و به حضور مجدد امیدوار شدیم.

چمنیان گفت: نباید به سرمایه‌گذاری که وارد ورزش می‌شود به چشم یک کیسه پول و عابربانک نگاه کرد. وقتی وارد این چرخه شده‌ایم توقع این است که یک حمایت منطقی صورت گیرد، یعنی نمی‌گوییم که همه چیز رایگان، اما یک بستر و زیرساخت مناسب فراهم شود تا به بهترین شکل ممکن بتوانیم برنامه‌های مدنظرمان را پیاده کنیم.در صنعت هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد و برای مثال می‌گویند که این زمین، با قیمتی مناسب و با شرایط وام به شرط ساخت کارخانه در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد تا پلن ساخت کارخانه یا فعالیت اقتصادی‌اش را اجرایی کند.

مدیرعامل نیان الکترونیک با گلایه از شورای شهر گفت: یک بار با موحدیان جلسه‌ای داشتیم و صبحانه‌ای خوردیم و آخر سر هم گفت ما حق خرج در ورزش حرفه‌ای نداریم و آب پاکی را روی دستمان ریخت. در نهایت در پایان فصل هم یک نفر حتی نیامد بگوید خب شما خرج کردید خسته نباشید.

چمنیان در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی بر اینکه هدف اصلی این باشگاه از تیمداری در لیگ برتر چیست و مدیران این باشگاه چه تصمیمی برای استعدادیابی در حوزه وایبال خراسان رضوی دارند، گفت: هدف گذاری ما برابر سیاست های اولیه هیئت مدیره حمایت از ورزشکاران و موفقیت در لیگ برتر است،هرچند که در دوره قبل حمایتی خوبی از ما صورت نگرفت اما با قول های مساعد مدیرکل و استاندار تصمیم گرفتیم وارد عمل شویم و دوباره در مسابقات شرکت کنیم اما باید بپذیریم که به تنهایی کار از پیش نمی رود و بایستی در این حوزه حمایت های بیشتری از ما صورت گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس توضیح داد: ما در وهله کنونی قادر به استعداد یابی یا راه اندازی مدرسه والیبال نیستیم  اما اگر برابر الگوهای موفق که در کشورهای همجوار نیز امارات و قطر عمل کنیم بایستی یک مجموعه بزرگ تدارک ببینیم که طبیعتا در وضعیت کنونی چنین امکانی مقدور نیست اما اگر  حمایت لازم از مجموعه نیان صورت بگیرد ما می توانیم در آینده به دنبال ایجاد این اتفاق خوب باشیم. با بررسی‌هایی که کردیم هم‌پای سایر تیم‌های ایران خرج می‌کنیم، البته چون دیرتر از سایرین تیم را می‌بندیم شاید نتوانیم با برخی از بازیکنان مطرح مذاکره کنیم و آنها تیم دارند. تاکید ما استفاده از بازیکنان بومی است، اما نمی‌خواهیم تیم را خالی از نیروهای باتجربه کنیم. با بازیکن خارجی صحبتی نداشته‌ایم، گرچه پیشنهاداتی مطرح شده است.

تاج فیروز: امیدوارم در فوتبال هم حداقل در لیگ یک حضور یابیم

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: مجموعه نیان الکترونیک از حامیان خوش نام ورزش استان است و حیف بود این مجموعه دیگر در والیبال حضور نداشته باشد، تلاش‌های زیادی برای حفظ این مجموعه در ورزش انجام شد و باید تشکر کرد ازنگاه خیرخواهانه مدیران این مجموعه که همچنان پای کار هستند.

علیرضا تاج فیروز ادامه داد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی شرایط سختی داریم و ورود مجموعه‌هایی مانند نیان الکترونیک می‌توان به پیشرفت و فعالیت بیشتر آن‌ها کمک کند. در حال حاضر خیلی علاقه داشتیم تا در فوتبال هم بتوانیم در لیگ یک تیمی داشته باشیم، اما متاسفانه بستر آن مهیا نشد، ولی امیدوارم تا سال آینده این اتفاق رخ دهد. برای این فصل هم رایزنی‌هایی در خصوص لیگ ۲ داشته‌ایم. در کشتی هم اگر بشود در لیگ برتر فعالیت کنیم عالی می‌شود، تلاش ما چنین فعالیت‌هایی است و گرچه شاید برخی بگویند وظیفه اداره کل تیمداری نیست، اما تسهیل‌گری در این خصوص وظیفه ماست.

وی در ادامه افزود:حداقل ۳، ۴ میلیارد بودجه عمرانی در بدو ورودم نیاز بود که از ابتدای تیرماه که کار را شروع کردم هزینه شود. بیشتر تلاشمان این بود که مشکلات به جامانده از گذشته را حل کنیم. چه در بحث والیبال و چه در سایر مباحث ورزش استان، گره‌های مختلف را سعی داریم باز کنیم. در بسکتبال هم تصمیم بر این بود که امتیاز خراسان به یکی از شهرهای شمالی یا استان فارس منتقل شود، اما در نهایت با چنگ و دندان این امتیاز را موفق شدیم در مشهد حفظ کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 0
    با یه صبحانه دادن چه انتظاراتی داره.😂😂😂😂😂 معلوم میشه صبحانه و دعوتی های که به بقیه میدادهذخیلی براش سود داشته. بله اینم مدل جدید نخبه گری و دانش بنیانی بودن است.😕