هزاران نفر از شهرندان «ایروان» پایتخت ارمنستان با برگزاری راهپیمایی نارضایتی خود را از وضعیت «قره باغ» اعلام کردند.

راهپیمایی گسترده در «ایروان» علیه «پاشینیان»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، منابع خبری شنبه شب از ادامه تظاهرات هزاران نفر از شهروندان «ایروان» پایتخت ارمنستان علیه نخست وزیر این کشور بابت حوادث اخیر در «قره باغ» خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، بیش از ۱۰ هزار نفر با تجمع و راهپبمایی در خیابان‌ها نارضایتی خود را از وضعیت قره باغ پس از حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به این منطقه و موضع گیری نخست وزیر ارمنستان نسبت به این مسئله ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، منابع خبری روز شنبه از زندگی دشوار مردم ساکن قره باغ پس از حمله نیروهای جمهوری آذربایجان خبر دادند.فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از ساکنان قره باغ نشان می‌دهد که با قطع آب، برق، گاز، تلفن همراه مردم به سختی رزوگار می گذرانند و برای پخت و پز از چوب و هیزم و آتش استفاده می‌کنند. دسترسی به برق و اینترنت به صورت محدود از برخی مراکز امدادی وابسته به صلیب سرخ و صلح‌بانان روس ممکن است.

در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) تنش‌ها در قره‌باغ کوهستانی شدت گرفت و باکو اعلام کرد آنچه «اقدامات محلی ضدتروریستی» خواند را آغاز می‌کند و خواستار خروج نیروهای ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند.

در تحولی دیگر، وزیر خارجه ارمنستان روز شنبه جمهوری آذربایجان به سیاست پاک‌سازی قومی در منطقه متهم کرد. «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به در پیش گرفتن سیاست پاکسازی قومی متهم کرد.

جیون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه درباره تحولات اخیر در منطقه قره باغ کوهستانی به ابراز نظر پرداخت.

وی در سخنانی گفت: «باکو مصمم است که ارمنی‌ها در آذربایجان را همانند دیگر شهروندان در جامعه ادغام کند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.