معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۶۱ هزار دز واکسن آنفلوانزا، در سطح داروخانه‌های شهر مشهد در دسترس افراد قرار گرفته است.

بیش از ۶۱ هزار واکسن آنفلوانزا در سطح داروخانه‌های مشهد توزیع شده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، علی روحبخش با اشاره به اینکه برای تزریق واکسن آنفلوانزا نیاز به مشورت با پزشک معالج وجود دارد، اظهار کرد: برخی از افراد که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و یا نارسایی قلبی عروقی از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردار هستند که با مشورت پزشک بهتر است از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای اینفلوواک، گریپ تترا و فلوگارد در داروخانه‌های سطح شهر موجود دارد، افزود: از واکسن هلندی اینفلوواک تترا ۴۸ هزار دز، واکسن فرانسوی گریپ تترا ۱۰ هزار دز و واکسن فلوگارد ایرانی ۳ هزار و ۸۰۰ دز در داروخانه‌های سطح شهر توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ واکسن آنفلوانزا در سطح شهر وجود ندارد، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا فقط باید با تأیید و نظر پزشک معالج استفاده شود و عموم مردم نیاز به دریافت این واکسن ندارند.

روحبخش بیان کرد:  واکسن گریپ تترا به ارزش ریالی ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، واکسن اینفلوواک تترا به ارزش ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فلوگارد به  ۲۶۳ هزار تومان موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.