رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو با اعلام خبر برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در آذرماه سال جاری در شهر شیراز بیان کرد: انتظار داریم در جریان کمیسیون مشترک پیش رو شرایط عرضه کالا و خدمات ایرانی به قطر تسهیل و تسریع شود.

فرایند عرضه کالا و خدمات ایرانی به قطر تسهیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی اکبری با بیان اینکه هفتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر آذرماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد، افزود: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی که در هفتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر به آن پرداخته می‌شود می‌توان به حضور تجار و تولیدکنندگان شاخص کشور در این کمیسیون اشاره کرد.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دولت سیزدهم و به منظور توسعه روابط ایران و قطر در دستور کار قرار گرفته است، شناسایی کالا، تجهیزات و خدمات فنی مهندسی با کیفیت داخلی و مورد نیاز قطری‌هاست که این اقدام در بهترین شکل ممکن رقم خورده است و انتظار داریم در جریان کمیسیون مشترک پیش رو شرایط عرضه این کالا و خدمات به قطر تسهیل و تسریع شود.

اکبری با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تجار و تولیدکنندگان زیادی به ما مراجعه کرده‌اند و خواستار تسهیل روابط با قطری‌ها هستند، افزود: تمام تلاش ما در فرایند برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک با قطر این است که راه را برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی برای حضور فعال در بازار قطر هموار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قطری‌ها پس از تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ بر آن‌ها تحمیل شد، دریافتند که قابل اتکاترین همسایه آن‌ها که می‌توانند برای همیشه روی آن حساب کنند ایران است و از این رو در پی توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران برآمدند.

اکبری با اشاره به اینکه کشور قطر یک بازار فوق العاده برای کالا، تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی ایران است، ادامه داد: با توجه به دانش و استعدادهای بی‌نظیری که در کشور وجود دارد، ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای فنی و مهندسی و مصرفی کشور قطر را برطرف کند.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، وی همچنین با تاکید بر اینکه قطر می‌تواند به عنوان درگاهی برای ورود ایران به بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین باشد، گفت: در کمیسیون پیش‌رو تلاش می‌کنیم تا در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که قطر برای ورود ایران به بازارهای بین المللی ایجاد می‌کند نیز بحث و تبادل نظر کنیم.

اکبری در پایان افزود: در کنار کمیسیون مشترک که آذرماه در شیراز برگزار می‌شود، همچنین به زودی نمایشگاهی از توانمندی و تولیدات ایرانی در قطر برگزار می‌شود که در مورد جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.