مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف ۹۸ اصله الوار جنگلی قاچاق  در یکی از محلات شهر اردبیل خبر داد.

۹۸ اصله الوار جنگلی قاچاق در اردبیل کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود قلی‌زاده  اظهار کرد: با پیگیری و اقدام به‌موقع ماموران حفاظتی پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل ۹۸ اصله الوار جنگلی انبار شده در یک خانه نیمه‌کاره با همراهی و همکاری نیروهای معاونت مبارزه با قاچاق کالای فراجا کشف شد.

وی افزود: الوار مکشوفه توسط سوداگران طبیعت از طریق استان همجوار به‌صورت غیر مجاز وارد اردبیل شده که توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردبیل توقیف و در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

قلی‌زاده با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به‌صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد، ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.