معاون گردشگری کشور از ورود ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار گردشگر به کشور طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

ورود بیش از ۳ میلیون گردشگر به کشور در شش ماه نخست امسال

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور صبح امروز در نشستی به مناسبت روز جهانی گردشگری با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر وارد کشور شده اند، گفت: این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۳۸ درصدی داشته است، البته لغو روادید عراق که در خردادماه صورت گرفت در این افزایش اثرگذار بود.

وی همچنین از افزایش گردشگری داخلی خبر داد و گفت: ما در این حوزه هم یک رشد ۲۷ درصدی را شاهد بودیم.  

معاون گردشگری از اجرای ۱۳۰ برنامه استانی به بهانه روز جهانی گردشگی خبر داد و افزود: برنامه گردشگری سبز تحت عنوان شب های بومگردی، برگزاری ۴۷ برنامه آموزشی برای نهادینه کردن گردشگری سبز، برپایی نمایشگاه گردشگری در اصفهان،  افتتاح پروژه های گردشگری و تجلیل از فعالان حوزه گردشگری سبز و ستاد خدمات سفر از جمله برنامه های روز جهانی گردشگری خواهد بود.

شالبافیان در خصوص تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: موضوع تسهیل ورود گردشگران چینی به ایران با قرار گرفتن ایران در فهرست طرح مقاصد مورد تایید دولت چین منجر به این شد تا ما شاهد رشد خوبی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: طرح لغو روادید کامل تری را با توجه به دستور رئیس جمهور آماده و به دستگاه های ذیربط ارائه‌کرده ایم، این طرح در حال پیگیری است و مخالفت اساسی با این موضوع وجود ندارد،  ممکن نظراتی در مورد تعداد کشورها مطرح شود.

شالبافیان افزود: در خصوص تسهیل ورود گردشگران خارجی موضوع دیگری تحت عنوان تسهیل ورود با خودروی شخصی مطرح شد،  خوشبختانه موافقت ها گرفته شده و نتیجه آن در هفته گردشگری اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.