رئیس کل دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات با تعریف پروژه‌های مشترک آماده همکاری با وزارت اقتصاد در حوزه‌های مولدسازی، درآمدهای بودجه‌ای و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی اتباع است.

دیوان محاسبات آماده همکاری با وزارت اقتصاد در حوزه مولدسازی و درآمدهای بودجه‌ای است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سید احمدرضا دستغیب در دیدار سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نقش دیوان محاسبات به عنوان نهاد عالی نظارتی در مناسبات اقتصادی و ایفای نقش در سطح حکمرانی و تنظیم‌گری گفت: در حوزه پرداخت به ذینفعان، اتفاقات خوبی در وزارت اقتصاد در حال رقم خوردن است و در بخش درآمدهای بودجه‌ای هم می‌توان با تعریف پروژه‌های مشترک، همکاری‌های اثربخشی را بین وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات تعریف کرد.

موضوع «مولدسازی» از دیگر مسائلی بود که دستغیب به آن اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه مولدسازی باید همکاری‌های موثر با نتایج ملموس میان دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد در راستای شفافیت و انضباط مالی بیشتر برقرار شود.

وی بر تعریف دقیق از «مالکیت عمومی» برای تحقق «شفافیت مالی» تاکید کرد و درخصوص ساماندهی اقتصادی اتباع خارجی نیز اظهار داشت: همکاری مشترک در زمینه ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی اتباع، از ضروریات غیرقابل انکار است تا از این طریق در راستای شفاف‌سازی مالی اقدام شود.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این دیدار با قدردانی از نظارت‌های موثر دیوان محاسبات، گفت: در دوره اخیر، ارتباط موثری بین وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور با دیوان محاسبات کشور شکل گرفته است و این رویکرد قابل ارتقا و توسعه است.

وی با اشاره به تجمیع تمام درآمدهای کشور در حساب واحد خزانه، افزود: وزارت اقتصاد برنامه‌های خوبی را در راستای تحقق حساب واحد خزانه دارد و در این زمینه آماده افزایش همکاری با دیوان محاسبات برای تحقق کامل این موضوع هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه تاکید کرد: برای تحقق کامل اهداف اقتصادی قانونگذاران، افزایش تعاملات بین وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه، امری انکارناپذیر است و ما آماده‌ایم تا در این باره کارگروه مشترکی تشکیل شود.

خاندوزی اظهار داشت: می توان با اولویت دهی و تقسیم‌بندی شرکت‌ها، نظارتی اثربخش‌تر در قبال آنها اعمال کرد و شفافیت در این حوزه را بهبود بخشید.

در این دیدار که سید رحمت‌الله اکرمی خزانه‌دار کل کشور و همچنین محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی نیز حضور داشتند، ضمن تاکید بر احیا و کاربردی‌تر شدن اهداف صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، راهکارهای افزایش تعاملات میان وزارت اقتصاد با دیوان محاسبات کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.