عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای جلوگیری از آسیب‌پذیری و ممانعت از وقوع دوباره حملات سایبری اجرایی‌سازی شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را هرچه سریع‌تر آغاز کنیم.

در شرایط جنگ سایبری به سر می‌بریم/ فضای سایبری کشور به دلیل نبود شبکه ملی اطلاعات ناامن است

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، درباره حمله سایبری به چند سایت وابسته به سازمان‌ها و نهادهای فعال در کشور گفت: در شرایط جنگی به سر می‌بریم و حتماً نباید جنگ از نوع سخت باشد؛ بلکه می‌تواند ابعاد نرم و سایبری به خود گیرد و امروز با توجه به حملات مکرر دشمن به زیرساخت‌های ارتباطی نتیجه می‌گیریم در شرایط جنگ سایبری به سر می‌بریم.

وی افزود: عقل سلیم به ما می‌گوید وقتی در شرایط جنگی به سر می‌بریم، نباید از ابزارهای تولیدشده از سوی دشمن استفاده شود؛ چون هر لحظه ممکن است در میدان بازی دشمن به ما حمله شود و ما را زمین‌گیر کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکل این است که هنوز بر فضای مجازی کنترلی وجود ندارد و قانونی هم در این زمینه نیست و اکنون تمام پیام‌رسان‌های خارجی به صورت غیرقانونی و بدون دریافت مجوزهای لازم و حتی با استفاده رایگان از ترافیک داخلی در حال جولان دادن هستند و از این طریق به رصد تمامی اطلاعات کاربران ایرانی مبادرت می‌ورزند و از قبال فروش این اطلاعات به دشمنان برای خود درآمدزایی می‌کنند.

فلاحی با بیان اینکه فضای سایبری ایران به دلیل نبود شبکه ملی اطلاعات ناامن شده است، گفت: باید برای جلوگیری از آسیب‌پذیری و ممانعت از وقوع دوباره حملات سایبری اجرایی‌سازی شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را هرچه سریع‌تر کلید بزنیم.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.