مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۸۱۷ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در نیمه نخست سال جاری تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱.۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه شهید رجایی 

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل موتاب ها روز سه شنبه در بیان جزییات این خبر تصریح کرد: این میزان تولید انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری انتقال برق تحویل شده است.

وی اضافه کرد: سه میلیارد و ۷۷ میلیون و ۹۶۰ هزار کیلووات ساعت انرژی از مجموع برق تولیدی در واحدهای ۹ گانه نیروگاه سیکل ترکیبی و سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۸۵۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

موتاب ها بیان کرد: نیروگاه شهید رجایی متشکل از سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق را تولید می‌کند و توانسته نقش مهمی در پایداری انرژی کشور برعهده بگیرد.

به گفته این مسوول، خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد و به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه توانستیم بخش اعظمی از نیازهای خود را در داخل استان و استان های همجوار تامین نماییم.

گفتنی است نیروگاه برق شهید رجایی ۳.۵ درصد از انرژی کل کشور را تامین می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.