معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اقتدار و عزت ملت ایران به حدی رسیده است که دشمنان انقلاب اسلامی در میدان نبرد سخت و دیپلماسی جرات تعدی به کشور را نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: اقتدار و عزت ایران در میدان دیپلماسی دشمن را مایوس کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی به مناسبت پنج مهر سالروز عملیات شکست حصر آبادان اظهار کرد: امروز مردم ایران اسلامی سربلند و سرافراز هستند که به‌واسطه اقتدار و عزت آفرین نیروهای مسلح کسی جرات تجاوز به کشور را نداشته باشد.

وی افزود: توانمندی نیروهای مسلح کشور به حدی است که پهباد رادارگریز دشمن در آسمان کشور سرنگون می‌کند و روز به روز بر توان رزمی و دفاعی آنها افزوده می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: اگر در پاییز سال گذشته با حمایت منافقین و برخی گروه‌های معاند و تجزیه طلب شاهد برخی اغتشاشات بودیم اما سرنوشت آنها امروز دربه‌در شدن در آلبانی است و علاوه بر این نیز نیروهای تجزیه طلب از مرزهای اقلیم کردستان دور شده‌اند.

حسینی گفت:خاموش شدن فتنه در کشور باعث شد تا آمریکا که مشوق صدام در جنگ و حامی فتنه گران بود وادار به مبادله زندانی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم آبادان در روزهای سخت یک سال محاصره و جنگ تحمیلی افزود: در ایام محاطره کامل، مردم مقاومت کردند و نگذاشتن شهر توسط دشمن بعثی اشغال شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور فرمان راهبردی امام خمینی(ره) در شکست حصر آبادان را مبدا تحول در جنگ تحمیلی دانست و گفت: روز پنجم مهر یک روز تاریخی است که مبدایی شد برای پیروزی بعدی و تحولی را در جنگ ایجاد کرد و فتوحات بزرگتری در جنگ تحمیلی مثل آزاد سالزی خرمشهر را رقم زد.

عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد. این عملیات در ساعت یک بامداد پنج مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.