دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که پس از حملات موفق روسیه به تاسیسات مهمات سازی، برخی از قابلیت‌های تولید مهمات اوکراین به خارج از کشور منتقل شده است.

انتقال بخشی از صنایع مهمات سازی اوکراین به خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد دولت اوکراین روز سه شنبه گفت که  تاسیسات تولید مهمات اوکراین از ترس حملات روسیه به خارج از کشور منتقل شده است.

به گزارش وبگاه «یورو پرس» «آلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که پس از حملات موفق روسیه به تاسیسات تولید مهمات، اوکراین برخی از قابلیت‌های تولید مهمات خود را به خارج از کشور منتقل کرده است.

وی بدون اشاره به نام کشور دیگر گفت: «آنچه می‌توانم بگویم این است که متاسفانه موشک‌های روسیه به محل مونتاژ این موشک‌ها برخورد کرد. اکنون ما بخش خاصی از تولید را به خارج از کشور منتقل کرده‌ایم.»

دانیلوف بدون اشاره در مورد جزئیات برنامه موشکی اوکراین گفت:«این یک برنامه بسته است و هیچکس به شما درباره وضعیت آن سخنی نخواهد گفت.»

این  در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هشدار داده  که اگر دولت فدرال تعطیل شود، واشنگتن تنها برای چند هفته اندک می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید  در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت در صورتیکه کنگره لایحه بودجه جدید را به تصویب نرساند، پنتاگون تنها «برای چند هفته» می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

در حالیکه قانونگذاران کنگره به مذاکرات داغ و جدی خود بر سر لایحه بودجه‌ای که می‌تواند تا ۲۵ میلیارد دلار کمک به اوکراین داشته باشد، ادامه می دهند، کربی در واکنش به تأثیرات تعطیلی احتمالی دولت فدرال آمریکا بر کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف گفت: «ما یک مقدار بودجه دیگر برای ادامه داریم بنابراین فکر می‌کنم برای چند هفته آینده یا کمی بیشتر مشکلی نداشته باشیم اما بدون درخواست تکمیلی که ما درخواست آن را ارائه کردیم، قطعاً توانمندی ما برای حمایت خوب از اوکراین تا پاییز و ماههای زمستان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.»

روسیه به طور مکرر ارسال تسلیحات غرب به اوکراین را محکوم می‌کند و تاکید دارد  این تسلیحات تغییری در تحقق اهداف روسیه در اوکراین ایجاد نمی‌کند و تنها به طولانی شدن جنگ اوکراین و رنج مردم این کشور می‌انجامد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل سال جاری میلادی در خصوص ارسال تانک‌های آبرامز گفته بود که کشورهای غربی در خصوص تاثیرات این تانک‌ها بر نتیجه جنگ اوکراین اغراق می‌کنند و این در حالی است که این تجهیزات نیز مانند دیگر تجهیزات دیگر در نبرد با روسیه منهدم خواهد شد و آتش خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.