وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کندی روند صدور مجوزهای کسب و کار مربوط به این وزارتخانه را به گردن دستگاه‌های نظارتی و مراجع استعلام انداخت و گفت: برخی استعلامات و مباحث نظارتی در وزارتخانه حساسیت بالاتری نسبت به استعلامات اقتصادی و نظایر آن دارد و به این دلیل فرآیند صدور مجوزها در وزارت فرهنگ کند است.

اسماعیلی: کندی کار ناشی از استعلام‌هاست/ نظارت در حوزه فرهنگ حساسیت بالاتری دارد

قدس آنلاین: محمد مهدی اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص قرار گرفتن وزارت ارشاد در انتهای لیست ارزیابی درستگاه ها در اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و آمار ضعیف صدور ۶۵۰ مجوز از ۱۰ هزار درخواست ثبت شده در این وزارتخانه، گفت: در بحث صدور مجوزها، آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود سرعت مطلوبی دارد اما مساله مهم مربوط به استعلامات است. استعلام صدور مجوزها در وزارت فرهنگ به دلیل دغدغه های فرهنگی زمان بر است و احیانا ممکن است حمل بر کم کاری شود، البته ممکن است در مواردی سرعت کار پایین باشد که برای رفع این مشکل مسئولیت بررسی مجوزها به حوزه فناوری واگذار شده است.

وی افزود: در تعامل با وزارت اقتصاد درباره گزارش‌هایی که برای رده‌بندی‌های عملکرد دستگاه‌ها اعلام می‌کنند، مشکل را حل خواهیم کرد اما نباید فراموش کرد که برخی استعلامات و مباحث نظارتی در وزارتخانه حساسیت بالاتری نسبت به استعلامات اقتصادی و نظایر آن دارد و شاید به این دلیل فرآیند صدور مجوزها در وزارت فرهنگ کند است.

ابلاغ تغییرات ساختاری وزارت ارشاد در روزهای آتی

وزیر ارشاد درپاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییر ساختار و پیشنهاد تغییر نام این وزارتخانه هم با بیان اینکه ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار مطالبه‌ رهبر معظم انقلاب برای انجام برخی تغییرات ساختاری و بازنگری در اقدامات رسانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و اکنون تغییرات ساختاری آماده شده که بخشی از آن در روزهای آینده ابلاغ می شود.

وی تدکید کرد: تغییر ماموریت‌ها را برای مراکز داریم و آخرین رایزنی‌ها و گفت‌وگو با سازمان امور استخدامی صورت گرفته و روزهای آینده ابلاغ می‌شود. البته برخی از این اقدامات از جمله تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیازمند قانون است که باید در مجلس اتفاق بیفتد و درباره اسم در آنجا به تصویب برسد. دوستان در مجلس آمادگی این را دارند و در این زمینه با آنها گفت و گو کردم البته تغییر نام، مساله اول ما نیست مهم کارکرد و ساختاری است که باید اتفاق بیفتد.

اسماعیلی افزود برای تغییر نام وزارتخانه هم  در حال گفت و گو هستیم و  جمع بندی دولت و وزارتخانه براساس مجموع پیشنهادها خواهد بود ولی تاکنون چیزی قطعی نشده است به همین دلیل هم  ما از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت می کنیم اگر پیشنهاداتی دارند اعلام کنند چون ما در وزارت فرهنگ کارمان با نخبگان است و اعتقاد به رفت و برگشت های مشورتی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که در این رابطه هنوز مطلبی قطعی نشده و منتظر بیان پیشنهادات هستیم و تلاش بر این است که نام کاملی متناسب با اقتضائات و ساختارها انتخاب شود تا وزارتخانه ماموریت بنیادی و اصلی را در پاسداشت فرهنگ و هنر در داخل کشور دنبال کند.

همایش بین المللی مقابله با توهین به قرآن برگزار می‌شود

وی از برگزاری همایش بین‌المللی اسلامی علیه توهین به قرآن با حضور مقامات و اندیشمندان کشورهای اسلامی در پایان مهر در تهران هم خبر داد و افزود: این همایش  در واکنش به جسارت به قرآن کریم با حضور  شخصیت‌های مهم جهان اسلام و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از توافقات فرهنگی با کشورهای حاضر در اجلاس آیسسکو صحبت کرد و گفت: توافق‌نامه‌های اجرایی خوبی با وزرای فرهنگ کشورهای آسیای میانه و شمال آفریقا و شامات امضا کردیم همچنین تا قبل از پایان سالجاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در قطر برگزار می‌کنیم.

اسماعیلی در خصوص کانتینرهای کاغذ دپو شده در گمرک بیان کرد: مسئولیت این کار با وارد کنندگان بخش خصوصی است. مشکلاتی وجود داشت که با رییس قوه قضاییه و سایر بخش‌ها مذاکراتی برای رفع آنها انجام دادم. امیدوارم ۲۰۰۰ تن کاغذ هر چه زودتر از گمرکات کشور ترخیص شوند.

وی در پاسخ به این سوال که محدودیتی برای برگزاری کنسرت در استانها و شهرهای مذهبی وجود دارد تاکید کرد هیچ برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم و در همه شهرها با قوت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.