مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تقویت دیپلماسی و گردشگری سلامت به عنوان دو رویکرد مهم این وزارتخانه در دولت یاد کرد و گفت:با توان بالای جامعه سلامت کشور می‌توانیم علاوه بر دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت محور، علم و انقلاب را به دیگر کشورها صادر کنیم.

تقویت دیپلماسی و گردشگری سلامت ۲ رویکرد مهم وزارت بهداشت

سید محمد پورحسینی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قبل از انقلاب، بسیار نامناسب بود و در اوایل انقلاب که نیروهای نظامی هنوز سازماندهی نشده بودند، جنگ تحمیلی توسط فردی معلوم‌الحال به ایران تحمیل شد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت، از تلاش های جامعه پزشکی در این دوران و دوره‌های سخت کشور همانند همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و افزود: در طول دفاع مقدس حتی یک سانتیمتر از خاک ایران را به دشمن ندادیم البته جنگ تمام نشده و توطئه‌های مکرر دشمنان با آرایش همه جانبه علیه پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

پورحسینی با اشاره به انجام ۹۰ عملیات در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: جنگ پایان نیافته و از حالت سخت به نرم تبدیل شده است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: در بخش قدرت سخت و نظامی، هیچ کشوری جرأت تعدی و توان نظامی مقابله با ایران را ندراد و شاهدیم که امروز با پیشرفت‌های چشمگیر حوزه سلامت بر خلاف دوران قبل از انقلاب، هرساله پذیرای گردشگران سلامت از کشورهای دیگر هستیم؛ در حالی که در آن دوران، بیشتر پزشکان شاغل در کشور خارجی بودند و بیماران ایرانی حتی برای ساده‌ترین اعمال جراحی مجبور به سفر به دیگر کشورها بودند.

وی از مدیران دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه مدیران امور بین الملل به عنوان سربازان جبهه علمی در خط مقدم دیپلماسی علمی و سلامت کشور یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.