وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته شرمنده و ناراحت است، گفت: فرهنگیان بازنشسته از من توقع دارند ولی بدانند که ما در این موضع کوتاهی نکرده‌ایم ولی وضعیت خزانه به گونه ایست که باید کمی صبر کنند.

وزیر آموزش و پرورش: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم/ به دلیل وضعیت خزانه، بازنشستگان باید برای پاداش پایان خدمت کمی صبر کنند

قدس آنلاین: رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال عمده تمرکز ما بر کیفیت‌بخشی به مدارس است، تأکید کرد: در امر تربیتی به پنج‌ضلعی امید، ایمان، نشاط، هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس کشور گفته شده در این پنج محور برنامه‌ریزی کنند، تاکید دارد.

وی افزود: امسال رئیس‌جمهوری پرسش مهر را به پویش مهر بدل کرد تا یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانه‌ای در این زمینه در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده و تحقیق فردی خود، پیشرفت‌های محله، استان و کشور را به تصویر بکشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص  انتشار تصاویری از منوی  نامتعارف و لاکچری غذا در یکی از مدارس و واکنش افکار عمومی به این تفاوت طبقاتی در نظام آموزشی، با تاکید بر اینکه من این موضوع را شنیدم، گفت:  این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد، اما خانواده‌ها هم باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.

وی با یادآوری اینکه چنین مسائلی گاه به دلیل این است که  تقاضایی از این سو وجود دارد و یک پاسخی هم از آن طرف انجام می‌شود، افزود: به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد، اظهار کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم و مشارکت خانواده‌ها هم مهم‌تر از کار ماست.

وی همچنین با اشاره به انتشار تصاویری از اجرای یک برنامه نامتعارف و هنجار شکنانه در یکی از مدارس کرمان، گفت: مدیر این مدرسه برای همیشه از مدیریت تعلیق و پیشنهاد تعلیق سه ساله مجوز این مدرسه نیز از سوی هیئت تخلفات اداری استان داده شده و من از بابت حساسیت موجود در این زمینه نسبت به هنجارها بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.

۲۰۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند

وزیر آموزش و چرورش در پاسخ به سوال دیگری آمار چهار میلیون کودک بازمانده از تحصیل را رد کرد و غیر واقعی خواند و گفت: اولا بازمانده از تحصیل  مال این دولت نیست و ما در این دولت آنها را شناسایی می‌کنیم تا به مدرسه برگردند و دوم  اینکه ما در مرود بازمانده از تحصیل چندین شیوه مر گیری داریم.

وی افزود یکی افرادی هستند که یک مقطه را آمده اند و بعد ترک تحصیل کرده اند که مربوط به نهضت سواد اموزی ی شوند، دسته دیگر افرادی هستند که اصلا به  مدرسه نیامده اند و ما نگران آنها هستیم  و در مورد این گروه داریم تحقیق می کنیم.

صحرایی تصریح کرد : سال گذشته طرحی  اجرا شد و بیش از ۲۰۰ هزار دانش اموز شناسایی شدند که به مدرسه نیامده بودند که با پیگیی ما  بیش از ۵۰ هزار نفر به تحصیل وارد شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    خجالت نمی کشی جناب وزیر معلم بازنشسته بیشتر ازیک سال برای پاداش صبر کند اصلا چرا این خزانه برای معلم مشکل دارد ولی برای دیگر کارمندان نه
  • محسن ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 1
    چرا این وضعیت بد خزانه فقط برای فرهنگیان هست ؟؟؟سایر ارگان ها مانند بانک ها .اداره برق و سایر بلافاصله یا با فاصله خیلی کم پاداش اونا پرداخت میشه ؟؟؟؟
  • حسن ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    فقط برای معلم ها این حرفها می زنید
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    چقدربایدصبرکرد شمابرای پرداخت مزایاو پاداش های خودتونم هم یکسال صبرمیکنید باتوجه به این وضعیت اقتصاد وگرونی هرلحظه ای دیگه این پول ارزشیم داره ؟
  • علی ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    خالی بودن خزانه هم ازبی کفایتی شماهاست...
  • شهرام احمدی قشقایی ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مگر چند خزانه دارید ؟این چه خزانه ایست که برای همه چیز و همه کس پر است فقط نوبت به فرهنگی که رسید خالی شد ؟دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟
  • عباسی ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شنیده ایم روز قیامت خداوند همه گناهان شهید را می بخشد الا حق الناس حالا حق سنوات که به اشتباه بهپاداش بازنشستگی معروف شده اگر حق الناس نیست پس چیست آیا 300میلیون پارسال با امسال یکی است آیا در مقابل اینهمه حیف ومیل حق 30 ساله معلم بازنشسته مبلغ زیادی است خدا لعنت کند مسول بی لیاقت
  • ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب وزیر واگذارت به خدا امیدوارم بابت سهل‌انگاری ت در واریزی پاداش فرهنگیان که بعد از سی سال زحمت که الان میگی باید صبر کنی خدا ازت نگذره، اگه میدونستی تو چه وضعیتی هستیم،که میدونی ولی برات مهم نیست, خدایا از ظالمانی که به مظلومین ظلم می کنند و بعد ادای انسانهای خوب رو در میارن نگذر و با آنان همان کن که آنان با زیردستان خود می‌کنند