وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار با همتای تونسی خود خاطرنشان کرد که کشورش به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها است.

لاوروف: درصدد ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی پس از مذاکراتش با نبیل عمار، همتای تونسی‌اش  خاطرنشان کرد: ما به تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم فلسطینی-اسرائیلی ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود، این تنها راه برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وزیر خارجه روسیه به دشواری‌ در مسیر بهبودی طولانی‌مدت اوضاع خاورمیانه بدون حل و فصل مساله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی اشاره کرد.

از سوی دیگر، یک منبع در وزارت خارجه تونس آنچه توسط رسانه‌ها در خصوص ابتکارعمل تونس برای صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منتشر شده را تکذیب کرد.

این منبع اعلام کرد، وزیر امور خارجه تونس در دیدارش با همتای روس خود و این موضوع را مطرح نکرده است.
منبع مذکور تاکید کرد، وزیر امور خارجه در راستای دفاع از این موضع در تمامی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین دیدارهایش با همتایان خارجی خود تلاش می‌کند.

پیشتر شبکه «العربیه» خبری را به نقل از نبیل عمار در خصوص تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی با استناد بر طرح صلح عربی منتشر کرده بود.

این شبکه پیشتر از انتشار این خبر و خطای صورت گرفته عذرخواهی کرده بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای تونسی خود خاطرنشان کرد: ما در خصوص بحران سوریه از جمله بازگشت آن به اتحادیه عرب و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی به خاطر تحریم‌های کشورهای غربی علیه آن و اقدامات آمریکا در خصوص تاسیس یک «شبه دولت» توسط کُردها و قاچاق نفت و غلات با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

در همین راستا عمار تاکید کرد، همکاری در خصوص مساله آوارگان بابد در سطح بین‌المللی باشد چرا که یک کشور به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست.

وی ادامه داد: ما باور داریم مشکل جغرافیا همه را در بر می‌گیرد و همگی باید برای ایجاد راه حل مناسب برای مشکل پناهجویان و آوارگان همکاری کنند و این راهکارها باید اقتصادی نیز باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.