گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی در پی ادعاهای مطرح شده در گزارشی مبنی بر مرتبط بودن یکی از کارمندان فعلی پنتاگون با ایران، در نامه‌ای از وزیر دفاع این کشور خواستند درباره استخدام او در این نهاد حساس توضیح دهد.

کنگره خواستار توضیح درباره ارتباط ادعایی کارمند پنتاگون با ایران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت که یک مقام ارشد پنتاگون که پیشتر برای «رابرت مالی» نماینده پیشین آمریکا در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا کار می‌کرد به دست داشتن در یک «عملیات نفوذی قدرت نرم با طراحی و هدایت مقامات ایرانی» متهم شده است.

روز گذشته، قانون‌گذاران ارشد کنگره، نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا فرستاده و از او خواستند درباره استخدام «آرین طباطبایی» در این وزارتخانه و ارتباط او با حکومت ایران توضیح دهد.

روزنامه آمریکایی نوشت طباطبایی یک محقق ایرانی-آمریکایی است که در حال حاضر، رئیس ستاد کارکنان «کریستوفر پی مایر» دستیار وزیر دفاع آمریکا در عملیات‌های ویژه و درگیری‌های کم‌‍شدت است. او پیشتر در وزارت امور خارجه آمریکا کار می‌کرد.

«مایک راجرز» رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای در این باره با ادعاهایی علیه ایران گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات را علیه امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کند. ایران بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم است. نیروهای نیابتی‌ آن‌ها آمریکایی‌ها را کشته‌اند و فعالانه در تلاشند چند مقام رسمی پیشین آمریکایی را ترور کنند. آرین طباطبایی، پژوهشگر ایرانی-آمریکایی

وبگاه خبری-تحلیلی سمافور روز سه‌شنبه در گزارشی ادعایی درباره طباطبایی نوشته بود که تحقیقاتی نشان می‌دهد که او با «ابتکار کارشناسان ایران»، طرح وزارت امور خارجه ایران برای بهبود تصویر ایران در خارج از کشور، به ویژه درباره برنامه هسته‌ای ایران ارتباط داشته است.

در نامه روز سه‌شنبه قانون‌گذاران آمریکایی آمده است که «روابط نزدیک» طباطبایی با حکومت ایران باید موجب رد صلاحیت او برای فعالیت در چنین سمت حساسی شود.

این قانون‌گذاران گفتند بخشی که طباطبایی در آن کار می‌کند، «ناظر بر حساس‌ترین عملیات‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع، از جمله در موارد مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران در جهان است.»

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری شب گذشته‌اش در پاسخ به این که چه نظری درباره گزارش منتشر شده درباره طباطبایی دارد، گفت: من این گزارش را خوانده‌ام و بر اساس آنچه خواندم، گویا به رخ‌دادهای حدود ۱۰ سال پیش اشاره داشت که بیشتر شامل افرادی بود که در حال حاضر در دولت فعالیتی ندارند.

دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت: تنها مقام رسمی فعلی آمریکایی که در این گزارش به آن اشاره شده بود، پیش از پیوستن به دولت، گاهی اوقات گزارش‌های انتقادآمیزی درباره ایران نوشته بود و پیش از ملحق شدن به وزارت امور خارجه، تحقیقات کاملی برای صدور مجوز امنیتی او انجام شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.