رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، همزمان با سالگرد شهادت «سجاد زبرجدی»، با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار کرد.

دیدار نماینده رئیس‌جمهور با خانواده شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» همزمان با سالگرد شهادت «سجاد زبرجدی» در منزل این شهید مدافع حرم حضور یافت.

وی در دیدار صمیمانه با مادر و دیگر اعضای خانواده شهید زبرجدی، به بیان سخنانی درباره شهید و شهادت پرداخت و از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های ایثارگران تجلیل کرد.

بسیجی شهید «سجاد زبرجدی» متولد ۱۳۷۰ از جوانان ساکن در محله خانی‌آبادنوی تهران بود که برای دفاع از حرم به خط‌شکنان لشکر زینبیون پیوست؛ وی در خانواده‌ای شهیدپرور تربیت یافت و دو دایی‌ او داود و مرتضی کمانی نیز از شهدای دفاع مقدس هستند.

این شهید مدافع حرم دهه هفتادی که جانشینی یکی از گروه‌هان‌های فاطمیون را بر عهده داشت، هفتم مهر ماه ۱۳۹۵ در نبرد با عناصر گروهک تروریستی داعش در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آرامگاه ابدی شهید سجاد زبرجدی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران است و مقام معظم رهبری تاکنون دو مرتبه بر سر مزار مطهر وی حضور یافتند.

دیدار نماینده رئیس‌جمهور با خانواده شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی

«صفیه کمانی» مادر شهید زبرجدی که بعد از فوت همسرش به تنهایی فرزندانش را تربیت کرده، مشکل شنوایی و قدرت تکلم دارد اما با این وجود در دیدارهای عمومی از خصوصیات اخلاقی و خاطرات رشادت‌های جوان شهیدش می‌گوید و صحبت‌هایش را با بغض‌های ترک‌خورده‌اش درهم می‌آمیزد و هر جا نتواند منظور خود را به راحتی بیان کند، آن را در قالب نوشتاری ارائه می‌دهد تا روایتگر زندگی تا شهادت فرزند عزیزش باشد.

مادر شهید زبرجدی‌ چندی پیش در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی، خواستار ملاقات‌ با رئیس‌جمهور شد و رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت بلافاصله به نمایندگی از رئیس‌جمهور به دیدار این خانواده رفت.

دیدار نماینده رئیس‌جمهور با خانواده شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی

خانواده شهید زبرجدی‌ همچنین با قدردانی از مقام معظم رهبری که دو مرتبه بر مزار فرزندشان حضور یافتند، بزرگ‌ترین آرزوی خود را توفیق زیارت امام خامنه‌ای عنوان کردند.

درخواست شهید زبرجدی از مردم

آنچه در پی می آید، متن وصیت‌نامه این شهید مدافع حرم است که حاوی نکات حائز اهمیت و البته یک درخواست جالب و متفاوت هم هست:

«سلام علیکم و رحمة‌الله

خداوند منان، تمام مخلوقات خود را در اختیار اشرف مخلوقات قرار داد تا اشرف مخلوقات حق را از باطل تشخیص دهد و سپس حق را انتخاب نموده و دائم به یاد و رضای خداوند مشغول باشد تا از حق منحرف نشود. اگر این بنده اشتباه کند تمام محیط اطراف به او تذکر می دهند، اگر گوش و چشم او نمرده باشد اثبات این جمله بسیار ساده است! شما چهل روز دایم الوضو باشید خواهید دید که درهای رحمت خداوند چگونه یک به یک در مقابل شما باز خواهد شد.

نمازهای واجب خود را دقیق و اول وقت بخوانید، خواهید دید که چگونه درهای خداوند در مقابل شما باز خواهد شد.

سوره واقعه را هر شب یک مرتبه بخوانید، خواهید دید که چگونه فقر از شما روی برمی گرداند.

انسان اگر می‌خواهد به جایی برسد، با نماز شب می‌رسد.

برادران و خواهران من، اگر ما در راه امام زمان (عج) نباشیم بهتر است هلاک شویم و اگر در راه امام زمانمان استوار بمانیم بهتر است آرزوی شهادت کنیم، زیرا شهادت زندگی ابدی است.

برادران و خواهران من، امام زمان (عج) غریب است. نباید آقا را فراموش کنیم، زیرا آقا هیچ وقت ما را فراموش نمی‌کند و مدام در رحمت دعای خیرش هستیم. از شما بزرگواران خواهشی دارم، بعد از نمازهای یومیه دعای فرج فراموش نشود و تا قرائت نکردید از جای خود بلند نشوید؛ زیرا امام منتظر دعای خیر شما است.

هر گناه ما، مانند سیلی است برای حجت ابن الحسن (ارواحنا فداه)

سه چیز را هر روز تلاوت کنید:

۱- زیارت عاشورا

۲- نافله

۳- زیارت جامعه کبیره

اگر درد و دل داشتید یا خواستید مشورت بگیرید، بیایید سر مزارم، به لطف خداوند حاضر هستم.

من منتظر همه شما هستم. دعا می‌کنم تا هر کسی لیاقت داشته باشد شهید شود. خداوند سریع‌الاجابه است، پس اگر می‌خواهید این دعا را برای شما انجام دهم شما هم من را با خوشی یاد کنید.

همه ما همدیگر را در آخرت زیارت می کنیم. یکی با روی ماه و یکی با روی سیاه، انشالله همه با روی ماه باشیم.

و سلام را به امام زمان (عج) بفرستید تا رستگار شوید.

خواندن فاتحه و یاد شما بسیار موثر است برای من، پس فراموش نکنید و از من راضی باشید. همه شما را به جان حضرت زهرا (س) قسم می دهم که من را فراموش نکنید و یادم کنید من هم حتماً شما را یاد می‌کنم. نگذارید شیطان باعث جدایی ما بشود.

السلام علیکم».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.