دبیرکل ناتو با بیان اینکه حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد یافت، از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار به کی یف خبر داد.

بسته جدید کمک نظامی ۲.۴ میلیارد دلاری ناتو به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز از سفر دبیرکل ناتو به کی یف و رایزنی با رئیس جمهور اوکراین درباره تقویت توان دفاع هوایی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ینس استولتنبرگ» در این سفر گفت که نیروهای اوکراینی به صورت تدریجی در حال کسب دستاوردهای میدانی هستند. این در حالی است که اوکراین به علت جنگ روسیه متحمل خسارت سنگین و ویرانی‌های گسترده شده است.

وی افزود: توافقنامه‌هایی را برای کمک جدید نظامی به ارزش ۲.۴ میلیارد یورو به اوکراین امضا کردیم چرا که معتقدیم هر چه اوکراین به لحاظ نظامی قوی‌تر شود، به همان اندازه به پایان جنگ نزدیک خواهیم شد. من تمام تلاش خود را برای تحویل سامانه‌های دفاع هوایی به کی یف به کار خواهم گرفت.

دبیرکل ناتو تأکید کرد: تا هر زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. اکنون آشکار شده است که نیاز بیشتری به تقویت حمایت نظامی از اوکراین وجود دارد.

استولتنبرگ همچنین گفت که حمله روسیه به مناطق مرزی رومانی، اقدامی بی ثبات کننده و بی منطق است.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: اوکراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به ناتو نزدیک شده است و ما تدابیری را برای کوتاه کردن روند پیوستن اوکراین به ناتو اتخاذ کرده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.