رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات وصول شده که معادل با وصول کل مالیات در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وصول ۳۴۴ همت درآمد مالیاتی در ۶ ماه امسال/ رشد ۴۹ درصد درآمدهای مالیاتی نسبت به ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امیری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۵ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شد که اکنون تنها در نیمه اول امسال شاهد وصول ۳۴۴ هزار میلیارد تومانی هستیم.

وی افزود: درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصد و نسبت به رقم مصوب قانون بودجه تحقق ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه ۲۲۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۲ درصدی دارد.

امیری ادامه داد: ۱۱۸ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدها مربوط به کالاها و خدمات (با ۷۸ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل از کل مالیات وصولی حدود هشت درصد است گفت: مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد از کل این مالیات است.

امیری تاکید کرد: بیشترین سهم مالیات به مالیات‌های مستقیم بر می‌گردد که شامل مالیات بر اشخاص، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد درآمدهای مالیاتی نسبت به دولت‌های قبل هستیم گفت: در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰۵ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی با رشد ۵۹ درصدی، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۷۰ هزار میلیارد تومان با رشد ۵۴ درصدی و در ۶ ماه امسال نیز ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته وصول شده است که این امر نشانگر اهتمام دولت سیزدهم در تکیه به درآمدهای غیرنفتی است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور افزود: سازمان امور مالیاتی با هوشمند سازی نظام مالیاتی به دنبال شناسایی فرارهای مالیاتی بدون فشار به فعالان اقتصادی و تولیدی در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.