امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی نظامی گفت: حضور در این نمایشگاه‌ها بر تعاملات تجاری، اقتصادی و صادرات تاثیر بسیاری دارد.

وزیر دفاع: نمایشگاه‌های نظامی تاثیر بسیاری در تعاملات اقتصادی و صادرات دارند

به گزارش قدس آنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد اهداف شرکت در نمایشگاه ARMY۲۰۲۳ روسیه گفت: در نمایشگاه هایی که براساس برآوردها تردد زیادی در آن وجود، کشورهای متعددی در آن شرکت می‌کنند و نمایشگاه نیز از سطح بالایی برخوردار است حضور پیدا می‌کنیم و علاوه بر بهره‌برداری از تجهیزات و تسلیحاتِ به نمایش آمده، تجهیزات خودمان را نیز ارائه می‌کنیم.

وی افزود: این اقدامات در تعاملات تجاری، اقتصادی و صادرات تاثیر زیادی دارد و سعی می‌کنیم حتما در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشیم.

نمایشگاه ARMY۲۰۲۳ روسیه دوشنبه (۲۳ مردادماه) برگزار شد که در جریان آن پرنده‌های ایرانی (شاهد-۱۲۹ و مهاجر-۶ تا کوثر و یاسین)، موشک‌های ایرانی (نمایش ابابیل برای اولین‌بار) و شناورهای ایرانی (از دنا و ذوالفقار تا فاتح و حیدر) به نمایش گذاشته شد.

سردار سید حمزه قلندری رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع در گفت و گو با فارس گفته بود: «پس از رفع محدودیت های ظالمانه‌ای علیه کشور در اکتبر ۲۰۲۰ که در حوزه فروش و خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی شکل گرفته بود. ما شاهد اقبال گسترده کشورهای مختلف به صنعت دفاعی ایران بودیم. کشورهای مختلف بیشتر خواستار و خواهان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات مشترک هستند.» ( برای خواندن متن کامل کلیک کنید) 

آشنایی کشورهای مختلف با سطح فناوری‌های ایرانی باعث شد تا با اختلاف این فناوری‌ها نسبت به آنچه خود در اختیار دارند، آن‌ها را به همکاری با ما ترغیب کند. نکته دیگری که شاید ما نتوانیم آن را به طور آشکار اعلام کنیم این است که کشورهایی به دنبال خرید تجهیزات و تسلیحات ایرانی هستند که خودشان جزو نامداران این عرصه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.