امام جمعه موقت تهران، گفت: برگ زرین جدیدی به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین ما رقم خورد که ارسال ماهواره نور به فضا بود و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی: پرتاب «ماهواره نور ۳» رقم‌خوردن برگ زرین جدیدی به دست سپاه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته( ۷ مهر) تهران، با تبریک هفته وحدت، گفت: رمز وحدت، قرآن و قبله است اما قرآن و قبله، مبیّن و راهنما می خواهد تا خط کعبه را به ما نشان دهد. تبیین آیات قرآن راهنما می خواهد اما محبت پیامبر در دل ها این چنین نیست و این ۳ ایجاد وحدت می کنند.

وی افزود: از جمله چیزهایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند. در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است. انگلستان و آمریکا جنگ ایجاد می‌کنند و آن‌ها مرزها را ایجاد کردند و کشورهای کوچکی به وجود آوردند و با بعضی از مسائل و برخی بزرگنمایی‌ها این مرزها را دچار اختلاف می‌کنند.

وحدت همان ولایت و امامت است

حجت‌الاسلام صدیقی، بیان کرد: این هفته، هفته وحدت است و بدون وحدت نمی‌توان زنده بود. اگر انسان یک مغز، دل و جان دارد به دلیل آن است که در واقع این جان منشأ وحدت همه سلول‌ها و اعضای بدن است و منشأ سازمان یافتگی است و اگر نباشد بدن متلاشی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وحدت، تاکید کرد: وحدت همان ولایت و امامت است و رمز آن این است که انسان زیر یک پرچم باشد و پرچمدار را قبول داشته باشد و پرچم وحدت امت اسلامی امام لازم دارد. همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند. به عنوان نمونه شیعه، سنی، حنفی، مالکی، شافعی را مشاهده می‌کنیم که در مسابقات قرآنی شرکت کرده و دور قرآن می‌نشینند.

ایجاد بدبینی موجب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: در عین حالی که آنان شایعات و بدگویی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورند، باید گفت آنچه مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورد و موجب سلب اعتماد می‌شود، ایجاد بدبینی است که این موضوع موجب می‌شود تا گرایش و محبت از بین برود و موجب عدم ایجاد انسجام و وحدت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع)، بیان کرد: امیرالمومنین علی (ع) به مالک می‌گوید که فقط به مؤمنین محبت نداشته باش بلکه به همه از جمله مسیحی‌ها و یهودی‌ها و فرقه‌های دیگر محبت داشته باش. در واقع آغوش محبت است که وحدت را ایجاد می‌کند.

گناه ریختن آبروی یک مسلمان از ربا هم بیشتر است

وی ادامه داد: انسان چهار سرمایه دارد؛ یکی جانش است، دوم مال او، سوم ناموسش و چهارم آبرویش، لذا؛ برای حفظ جان جامعه باید امن باشد و در این جامعه انسان نباید نگران ترور و ناامنی باشد. نسبت به ناموس باید گفت وقتی بیگانه میکروب هرزگی را در جامعه مطرح می‌کند، انسان نگران فرزندان خود است که نکند میکروب بی‌بند و باری به فرزندش آن هم در مدرسه و دانشگاه و جامعه سرایت کند. نسبت به مال و رعایت حلال و حرام باید گفت که اگر رعایت نشود، دیگر امنیتی برای سرمایه‌گذار باقی نمی‌ماند. از همه مهمتر آبرو است و بردن آبروی یک مسلمان گناهش از ربا هم بالاتر است.

حجت‌الاسلام صدیقی با نکوهش شایع پراکنی، گفت: مردم عزیز ما از این شایع پراکنی‌ها دوری کنند و هر آنچه می‌شنوند را قبول نکرده و به دیگری منتقل نکنند و موجب بردن آبروی دیگران نشوند. سخنگوهای ما نباید غفلت کنند و باید خط رهبری را ادامه دهند تا مبادا روح و روان مردم در اثر شایعات متزلزل شود.

تقوا؛ رهایی‌دهنده انسان از عریانی و رسوایی است

امام جمعه موقت تهران، بیان کرد: از قرآن بهره می‌گیریم که وقتی از این عالم به آخرت سفر می کنیم، حتی لباس هایمان را هم در می آورند و فقط کفن بر ما می پوشانند و آخرین لباسی است که ما را در لحد می گذارند و خاک روی ما می ریزند و کسی با ما نمی ماند؛ لباس دنیا به درد آخرت نمی خورد آنچه در آخرت انسان را از عریانی و رسوایی رها می‌کند تقواست؛ چون عریانی رسوایی است.

وی افزود: کشف حجاب و برهنگی برای جنگلی هاست و انسان دوست دارد همواره پوشش و وقار و حیا داشته باشد و ملاحظه خدا و بندگان خدا را بکند و خودش را در معرض چشم های طمعکار هرزه قرار ندهد، در آخرت هم لباس لازم داریم در روز آخرت عده ای عریان برمی خیزند و در روز برزخ لباس به تن ندارند و در میان برزخیان سرافکنده اند، خدا می گوید اگر می خواهید در آخرت لباس متانت به تن داشته باشید و بی آبرو نشوید بهترین لباس، لباس تقواست، لباس کهف النفس از رذائل اخلاقی است.

تقدیر امام جمعه تهران از ابتکار رئیس‌جمهور در سازمان ملل

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور عالم، ربانی و جهادگر به سازمان ملل، افتخار آفرید و ایشان با یک ابتکار کم سابقه، قرآن را به عنوان پرچم وحدت و عزت جامعه اسلامی بالا برد و به جهانیان گفت که سوزاندن قرآن، مفاهیم و معارف قرآن و انسان سازی و منشأ وحدت بودن قرآن را نمی‌سوزاند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور ما همچنین مسئله خانواده را که امروز دنیا آن را نشانه گرفته و این قانون آزادبودن همجنس‌گرایی که مایه شرمندگی بشریت است و اشاعه فحشاء و آزاد گذاشتن بی بندوباری‌ها، عملاً کانون خانواده را به هم ریخته، این مسئله مهم را در حساس‌ترین جای ممکن فریاد فطرت ملت ما را به گوش جهانیان رساند.

پرتاب ماهواره نور ۳ برگ زرین جدیدی است که به دست سپاهیان قهرمان رقم خورد

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه به اقدام سپاه طی چند روز گذشته مبنی بر پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا اشاره کرد و گفت: برگ زرین جدیدی به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین ما رقم خورد که ارسال ماهواره نور به فضا بود و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، همچنین از سربازان گمنام امام زمان (عج)  که موفق به کشف باندهای ترور و کشف ۳۰ مورد بمبگذاری شدند، تقدیر می کنم که مانع شهادت جمع کثیری از مردم شدند.

وی افزود: از نیروهای انتظامی و امنیتی ما که الحق و الانصاف در سالگرد آشوب ها کاری کردند که آب از آب تکان نخورد تقدیر می کنم؛ این اقدام مثبتی بود و امنیت را به ارمغان آورد و درود خدا و شهیدان بر آنها باد که باعث شدند مردم ما از نظر روحی و زندگی در امان باشند از نظر اقتصادی هم امید است مشکلات برطرف شود.

دفاع مقدس ادامه عاشورای سید الشهداست

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: دفاع مقدس ادامه عاشورای سید الشهداست؛ عاشورا یک روز نبود کل یوم عاشوراست و در یک زمان و مکان محدود نشد کل ارض کربلا؛ جبهه برای ما شکوفایی استعدادها، معرفی شیران، و وسیله فتوحات علمی و عرفانی بود، مرکز تربیت عارف بود، آن‌ قدر که عارفان عاشق جبهه به وصال محبوب دست یافتند عارفان سالخورده ما نتوانستند به این سرعت به مقامات بالا دست یابند.

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما به مقامی رسیدند که آن مقام بالاتر از مسأله رفاه و لذایذ بهشتی است بلکه مقام عند ربهم یرزقون است؛ آن‌ها به مقاماتی بالاتر از مقامات بهشت دست یافتند، این دفاع مقدس بود که تفاوت جایگاه رهبری ولی فقیه با سایر رهبری‌ها را به وضوح در میان نگاه عالمیان قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.