مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت:‌ آتش نشانان دلاوران دریادل و ایثارگران جان برکف عرصه‌ حادثه هستند.

آتش نشانان دلاوران دریا دل عرصه حادثه هستند

به گزارش قدس آنلاین، «رحیم سرهنگی» روز جمعه در مراسم بزرگداشت روز آتش نشانی در کیش،‌ اظهار کرد:‌ این فرشتگان نجات با گذشت از جان خود، برای نجات جان انسان‌های دیگر ایثار می‌کنند.

وی با بیان اینکه از مجاهدت مخلصانه و زحمات طاقت فرسای آتش نشانان جزیره کیش از صمیم قلب قردانی می‌کنم، افزود: از خانواده این عزیزان نیز بابت صبر و شکیبایی قدردانی می‌کنم چرا که هر لحظه با استرس منتظر بروز حاده یا اتفاقی تلخ هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد:‌ آتش نشانان با قرار گرفتن در موقعیت‌های سخت نشان دادند که دلاورانه به حرفه خود عشق می‌ورزند.

آتش نشانان دلاوران دریا دل عرصه حادثه هستند

به گزارش قدس آنلاین، روز هفتم مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است؛‌

هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند.

۲۰ سال بعد از این حادثه، طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تایید شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.